arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶

واكنش مجدد وكيلي به مديرعاملي پسرش در يكي از شركت هاي وزارت كار: اگر پسرم نیاز مالی نداشت، نمی‌رفت برای دو میلیون حقوق در شرکتی مديرعامل شود!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده تهران در مجلس گفت: به‌رغم اینکه من موضع مخالف صریح در قبال آقای ربیعی داشتم، اما فراکسیون امید مرا از اینکه پیش از جمع‌بندی نهایی فراکسیون جهت مخالفت با این وزیر پیشنهادی ثبت‌نام کنم منع کردند.

به گزارش انتخاب، محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره انتقادات اخیر به وی در فضای مجازی گفت: آنهایی که تصور می‌کردند باید آقای ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی رأی اعتماد نگیرد فکر می‌کردند حتماً باید مخالفت من هم در این رأی عدم اعتماد مؤثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که مشخص شد من در فهرست ثبت‌نام‌کنندگان برای اعلام مخالفت با آقای ربیعی قرار ندارم، بعضی حمل بر این کردند که حتماً معامله‌ای میان من و ایشان صورت گرفته است، در حالی‌ که من مخالف آقای ربیعی بوده‌، هستم و خواهم بود و این موضوع بر رئیس‌جمهور و هیچ‌کدام از نمایندگان مجلس پوشیده نیست.

وکیلی در توضیح علت عدم ثبت‌نام خود به‌عنوان نماینده مخالف وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: من یک نماینده تشکیلاتی و تابع فراکسیون امید هستم و این فراکسیون به این جمع‌بندی رسیده بود که از ابتدای ورود به بحث کابینه تا پیش از جمع‌بندی نهایی فراکسیون درباره وزرای پیشنهادی، اعضا اجازه ندارند له یا علیه وزرای پیشنهادی موضع بگیرند.

* اعضای فراکسیون امید باید تابع جمع‌بندی فراکسیون باشند

وی تصریح کرد:‌ همه اعضای فراکسیون امید باید تابع جمع‌بندی فراکسیون باشند و به‌رغم اینکه من موضع صریح در قبال آقای ربیعی داشتم، اما من را از اینکه پیش از جمع‌بندی نهایی فراکسیون جهت مخالفت با این وزیر پیشنهادی ثبت‌نام کنم منع کردند.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: روز جمعه آقای محمود صادقی به عنوان رئیس فراکسیون شفاف‌سازی پیامکی به نمایندگان داد که مناظره‌ای میان آقای پورابراهیمی رئیس فراکسیون اقتصادی مجلس و آقای ربیعی وزیر پیشنهادی رفاه تدارک دیده شده است؛ من هم به آقای صادقی پیامک زدم که لطف کنید نام مرا هم به طرف‌های مناظره اضافه کنید تا نمایندگان دلایل مخالف مرا هم با آقای ربیعی بشنوند و در این باره در جلسه علنی روز شنبه با آقای صادقی توافق کردیم، اما آقای ربیعی به مناظره نیامد و این نشست برگزار نشد و الا من حتماً‌ در مخالفت با ایشان صحبت می‌کردم.

*تصمیمم تشکیلاتی بود نه به علت معامله با ربیعی

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آنها که نمی‌دانند تصمیم من مبنی بر عدم ثبت‌نام به‌عنوان مخالف آقای ربیعی، تصمیمی تشکیلاتی از سوی فراکسیون امید بوده است، من را متهم به معامله با ایشان می‌کنند.

وکیلی در پاسخ به سؤالی درباره گلایه‌های بعضی چهره‌های اصلاح‌طلب از فراکسیون امید مجلس و حتی پایان‌یافته خواندن عمر این فراکسیون به‌واسطه رأی نیاوردن حبیب‌الله بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو که گفته می‌شود گزینه پیشنهادشده از سوی رئیس دولت اصلاحات بوده است، گفت: به نظر من این گلایه یک نوع بی‌توجهی به ظرفیت‌های واقعی فراکسیون امید و یک نوع حداکثرطلبی از اعضای آن است، چرا که سقف اعضای فراکسیون امید 110 نفر است و مجلس برای رأی اعتماد به هر وزیر نیازمند حداقل 144 رأی بود.

وی با یادآوری این که در مجلس سه فراکسیون عمده امید، ولایی و مستقلان وجود دارد، تصریح کرد: در فراکسیون امید جمع‌بندی بر این شد که یک وزیر رأی اعتماد نگیرد، در فراکسیون ولایی جمع‌بندی بر روی رأی عدم اعتماد به چهار وزیر بود و فراکسیون مستقلان نیز در نهایت قصد داشتند به دو وزیر رأی اعتماد ندهند.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی گفت: آقای بیطرف وزیر پیشنهادی بود که مشترکاً دو فراکسیون مستقلان و ولایی نمی‌خواستند به وی رأی اعتماد بدهند، اما در جمع‌بندی فراکسیون امید یکی از وزرایی که باید رأی اعتماد می‌گرفت، ایشان بود ولی رأی اعضای این فراکسیون برای وزیر شدن وی کافی نبود.

* بیش از هر نماینده‌ای برای رأی اعتماد به بیطرف تلاش کردم

وی فضای مجازی را به‌واسطه انتشار شایعاتی درباره معامله‌اش درباره رأی نیاوردن حبیب‌اله بیطرف، فضایی بی‌اخلاق خواند و اظهار داشت:‌ آقای بیطرف، خود بیش از هر کس دیگر می‌داند که بیشترین تلاش برای اخذ رأی اعتماد وی از نمایندگان را من انجام دادم، به علاوه خودم نیز در فهرست موافقان ایشان ثبت‌نام کرده بودم اما به قید قرعه نامم درنیامد.

وکیلی در ادامه بیان داشت: من در صحبت خود با آقای تابش همشهری آقای بیطرف گفتم که اگر تصور می‌کنید صحبت من در موافقت با آقای بیطرف در رأی آوردن ایشان مؤثر است، وقت یکی از موافقان را بگیرید و به من بدهید، اما نتوانستند این کار را بکنند، از این‌رو مطالبی را که فکر می‌کردم در رأی اعتماد نمایندگان حوزه‌های زاگرس و خوزستان موثر واقع می‌شود به ایشان منتقل کردم، اما ایشان اصلاً به این مطالب توجه نکرد به حدی که من به شوخی به ایشان گفتم این نحوه دفاع کردن شما بیشتر برای کسی خوب بود که آمده است تا وزیر نشود!

* بیطرف نتوانست رأی زاگرسی‌ها و خوزستانی‌ها بگیرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به ایشان گفتیم که برای حوزه زاگرس و خوزستان در بخش نیرو چند مسئله اساسی وجود دارد و اگر شما به آنها واقفید حتماً پشت تریبون مطرح کنید، ولی ایشان حاضر نشد آنها را مطرح کند، پس طبیعی است که از جانب نمایندگان این دو منطقه رأی اعتماد نگیرد.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره بازتاب‌های مصاحبه اخیرش در مورد عضویت دو فرزندش در در هیئت مدیره دو شرکت اظهار داشت: این شرکتی که یکی از پسران مرا به عنوان سرپرست آن منصوب کرده‌اند، طبق اطلاعیه مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا داده است، در مجموع از سه نفر تشکیل یافته و هیچ فعالیت بیرونی نداشته و کار آن مطالعاتی است.

* اگر سطح رانت در کشور به حقوق دو میلیونی کاهش یافته، مایه افتخار است

وکیلی افزود: برفرض که اصلاً پسر مرا وزیر ممکلت کرده باشند؛ مهم این است که من رسماً اعلام کردم که جذب و حکم ایشان بدون اطلاع من بوده و به محض اطلاع هم مخالفت کردم و حتی خواستم که برود استعفا بدهد و چند بار هم استعفا داده اما مدیر مربوطه با وعده امروز و فردا به این بهانه باید اول یک جایگزین پیدا کند، پذیرش استعفای پسرم را به تاخیر انداخته است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران اضافه کرد: اما یک هفته است که درباره این موضوع هم جنجال علیه من به راه افتاده است که پسرم در یک شرکت کاغذی سرپرست شده و حقوقش هم ماه دو میلیون تومان است، در حالی که اگر واقعاً سقف رانت و فساد در کشور در حد حقوق دو میلیونی پایین آمده که باید به آن افتخار کرد، چرا که اگر پسر نماینده مجلس نیاز مالی نداشت، نمی‌رفت برای دو میلیون حقوق در شرکتی سرپرست شود که وزیرش مورد مخالفت پدرش است.
نظرات بینندگان