arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
قدرت الله علیخانی:

فراکسیون امید به اندازه نيمي از تلاشش برای کدخدایی را درمورد بی طرف انجام می داد، وزارت وی قطعی بود / کار تشکیلاتی فراکسیون امید انسجام ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قدرت الله علیخانی نماینده ادوار مجلس در گفت و گو با جمهوریت درباره ارزیابی از وضعیت بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم در مجلس گفت : بخش زیادی از مردمی که به دکتر روحانی رای دادند انتظارات و آرزوهایی داشتند که تغییر و تحول در کابینه جزء مهمی از این انتظارات بود،  البته دکتر روحانی تا حدودي این تغییرات را اعمال کرد ، اما واقعیت این است که بخشی از مردم انتظارات بیش از این داشتند به خصوص در ارتباط با وعده ای که دکتر روحانی درباره استفاده از زنان در سطح وزیر داده بود که محقق نشد.

وی در ادامه این مطلب افزود: در طرف مقابل دکتر روحانی می گوید که می توانستم 17 قهرمان معرفی کنم اما این مشکلی را حل نمی کرد و اعتقاد وی بر این است که 17 نفر هماهنگ و یک دست انتخاب کند تا کار در دولت به خوبی پیش برود و در واقعیت هم اصل هم خود روحانی به عنوان رییس جمهور است که باید با این تیم کار کند.

روحانی احمدی نژاد نیست که هرکاری دلش خواست انجام دهد

علیخانی در خصوص انتقادهای پیرامون چینش کابینه توسط روحانی نیز گفت : در این بین بخشی از معذورات روحانی برای جامعه روشن نیست ، روحانی احمدی نژاد نیست که به صورت خود اختیار هرکار می خواهد انجام دهد ، در یک شب وزیر عزل و  در یک روز چند استاندار جابجا کند و وزیر خارجه اش را در بیرون از کشور برکنار کند.

علیخانی با اشاره به سبقه فعالیت های حسن روحانی پیش از دوران ریاست جمهوری تاکید کرد: روحانی در وهله نخست شخصیتی روحانی است و باید ملاحظات مراجع و حوزه را نیز در نظر بگیرد و خود تاکید دارد که نزدیک به 50 سال است که با رهبر انقلاب در ارتباط بوده و هست .

وی ادامه داد : همه این موارد واقعیاتی است که در جمهوری اسلامی وجود دارد منتها یکی مثل احمدی نژاد به سیم آخر می زند اما از روحانی انتظار چنین چیزی نیز نمی رود.

به بیطرف  جفا شد / خاطره علیخانی از توصیه درباره بیطرف در پایان دولت اصلاحات

علیخانی همچنین با اشاره به عدم رای اعتماد به بیطرف گفت : مجلس نیز در جمع بندی به آنچه که خواست روحانی بود ، رای داد و باید به رای مجلس احترام گذاشت ، اما با این وجود من اعتقاد دارم نسبت به بیطرف جفا شد.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد : بیطرف متدین و متعهد است و سوابق درخشانی در انقلاب و در دوران وزارت دارد و شخصیتی معتدل و دلسوز است و در مجلس نیز تاکید کرد که همه دستاوردها متعلق به نظام و انقلاب است و حتی توفیقات خود در دوران وزارت را به نام خود مصادره نکرد و ما از این مدل افراد کم داریم .

روایت علیخانی از فضای مجلس روز رای گیری برای اعتماد به کابینه دوازدهم / در بین مخالفان بی طرف اصلاح طلبان نیز بودند

علیخانی در روایت از فضای مجلس در روز رای گیری برای اعتماد به کابینه دوازدهم گفت : آن روز احساس کردم فضای تندی علیه آقای بیطرف در بخشی از مجلس وجود دارد و البته نمایندگان مخالف علی القاعده نیت شخصی نداشتند و بعضا به دنبال منافع مردم و حوزه های انتخابیه خود بودند و در بین مخالفان آقای بیطرف برخى نيز از فراکسیون امید بودند و با حساسیت زیاد علیه وی موضع گرفتند.

بیطرف حاضر به خروج از چهارچوب قانون و ضوابط خودش نبود

علیخانی در خصوص این موضوع تاکید کرد : با آقای بیطرف تماس داشتم و تاکید کردم آقای حجتی توانست فضا را تغییر دهد و بخشی از آراء مخالف را به سمت خود برگرداند و گفتم در صحبت ها می توانید بخشی از این فضا را تغییر دهید .

وی در تشریح شخصیت بیطرف گفت: روحیه بیطرف با دیگران متفاوت است، ایشان مکرر بر قانون و ضوابط تاکید داشته و چهارچوبی برای خود دارد که از آن چهارچوب خارج نشده است و این موضوع نيز در راى نياوردن ایشان اثر داشته است.

گلایه از فراکسیون امید  / نیمی از تلاشی که برای کدخدایی کردند تا عضو شورای نگهبان شود برای بیطرف نکردند

علیخانی با انتقاد از عملکرد فراکسیون امید در بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دوازدهم گفت : فراکسیون امید می دانست که فضا علیه بی طرف است، و بايد اقدام مناسب و جدى انجام مى داد.

وی ادامه داد: فراکسیون امید اگر به اندازه تنها نیمی از اندازه ای که برای رای آوری کدخدایی در شورای نگهبان تلاش کردند  برای آقای بیطرف تلاش می کردند ، وی در کابینه حضور داشت.

کار تشکیلاتی فراکسیون امید انسجام ندارد

علیخانی با انتقاد از کار تشکیلاتی فراکسیون امید خاطر نشان کرد : متاسفانه كار تشكيلاتى در فراکسیون امید ضعيف است و بدتر از آن این که اين ذهنيت شكل گرفته كه فراکسیون حساسیتی نسبت به فردی مثل بی طرف که هم خط خودشان نیز هست ندارند.

وی تاکید کرد : فراکسیون امید از بی طرف شناخت داشت و باید مخالفان دیگر را قانع و دیگران را توجیه می کرد .

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه ممكن است برخى  از اعضای فراکسیون از حرف های من برنجند افزود: هدف از اين نقدها اين است كه دقت شود تا بعدها فراکسیون با این روند کار، آسیب نبیند.

علیخانی تصریح کرد : با بسیاری از اعضای فراکسیون امید ارتباط دارم و آن ها خود نیز از عملکرد برخى از هیات رییسه فراکسیون امید راضی نیستند و بايد اميدوار باشیم در دو سال باقيمانده اين مجموعه منسجم تر و موثرتر عمل كند.
نظرات بینندگان