arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۰

رئیس جمهور : روز قدس مبداء تحولات عظیم در منطقه و جهان شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: روز قدس روزی است که به ابتکار امام عزیز، مبداء تحولات عظیم در منطقه و جهان شد و همه طراحی های مستکبران ونظام سلطه را در هم کوبید.

احمدی نژاد افزود: این پرسش ها مطرح است که چرا روز قدس مهم است ؟ چرا امام (ره) این قدر به این روز اهتمام داشتند و چرا دشمنان ما با روز و نام قدس اینقدر دشمنی دارند؟

رئیس جمهور گفت: برای پاسخ به این پرسش باید دو موضوع را در نظر داشت که نخستین آن اهمیت سرزمین فلسطین و دیگری ماهیت عملکرد رژیم صهیونیستی است.

آقای احمدی نژاد افزود: امروز برای همگان مشخص شده که منطقه ما منطقه جوشش تمدن و فرهنگ ، منطقه ثروت و انرژی و چهارراه ارتباطی جهان است و هر که بر آن مسلط شود راه تسلطش بر دنیا و مدیریت جهان باز می شود.

رئیس جمهور گفت: فلسطین قلب منطقه ما، کانون فرهنگ و تمدن، مورد احترام همه موحدان و پیروان همه انبیای الهی و کانونی قابل گسترش به منطقه اسلامی است.

آقای احمدی نژاد افزود: مستکبران و سلطه گران جهانی صدها سال در آرزوی تسلط بر فلسطین بودند ، دهها سال جنگ های طولانی روی داد و بارها فلسطین دست به دست شد.

رئیس جمهور گفت: آنان در آرزوی تسلط بر فلسطین و به تبع آن منطقه ما و در نهایت بر جهان بودند و صدها سال تصرف سرپل و پایگاهی مطمئن را در قلب منطقه ما انتظار می کشیدند.

آقای احمدی نژاد افزود: سرزمین فلسطین سرزمینی معمولی نیست. متاسفانه در اوائل قرن بیستم یعنی حدود صد سال قبل با برنامه از قبل، طراحی پیچیده ، استفاده از موج نارضایی ناشی از مدیریت غلط و رفتار نامناسب حکومت عثمانی و تکیه بر برخی تعصبات ، خودخواهی ها و قدرت طلبی های برخی سران طوائف و اشخاص ذی نفوذ ازغفلت تاریخی ملت ها استفاده کردند.

رئیس جمهور گفت: وقتی سیر تاریخی حرکت ملت های منطقه را مطالعه می کنیم اوائل قرن بیستم مانند آغاز خوابی طولانی برای انسان است و انسان مشاهده می کند که ملت ها به خوابی عمیق فرو می روند.

آقای احمدی نژاد افزود: آنان از این غفلت ، نارضایی و خودخواهی ها و قدرت طلبی ها استفاده کردند و با هجومی گسترده هم بر فلسطین و هم بر منطقه ما حاکم شدند و مقدمات تاسیس رژیمی جعلی به نام رژیم صهیونیستی را تمهید کردند.

رئیس جمهور گفت: در ادامه به تدریج با استفاده از سازمان های بین المللی که آنها هم بخشی از شبکه و ساختار طراحی شده برای تسلط بر جهان هستند آرام آرام به این رژیم جعلی بی ریشه شکل حقوقی دادند.

وی گفت: همه مشکلات عالم به خاطر آن است که عده ای با قلب های خالی از محبت و سرشار از کینه، مدیریت عالم را به دست گرفته اند.

 آقای احمدی نژاد افزود: خدا را سپاسگزاریم که توفیق یک ماه مبارک رمضان و روز قدسی دیگر را به ما عنایت کرد.

وی گفت: رمضان هدیه بزرگ خداوند به انسان‌هاست، همه درهای ایمان به روی مردم گشوده شده و فرصت بهره‌مندی از همه خیرات، رحمت و برکات فراهم آمده است.

رئیس جمهور افزود: رمضان فرصتی است که انسان خود را از خاک به بالاترین نقطه اوج کمال بالا بکشد، رمضان ماه تمرین اخلاص است.

آقای احمدی نژاد گفت: ‌کاری ماندگار است که برای خدا باشد، کار برای غیرخدا بی‌ارزش است و حاصلی جز سقوط انسان از انسانیت نخواهد داشت.

رئیس جمهور افزود: شیطان 7000 سال عبادت کرد اما از آنجا که عبادت وی برای خدا نبود به جای کمال‌آفرینی، او را ساقط کرد و در مقابل اراده الهی قرار داد.

احمدی نژاد گفت: رمضان ماه رحمت و محبت است، قلب انسان کانون رحمت و محبت است و به نسبت خالی شدن قلب از محبت، کینه جای آن را پر می کند.

وی افزود: اساس حرکت مومن در محبت و رحمت است و پیامبر ما خاتم الانبیا (ص) تجسم همه رحمت خدا و تجلی رحمت مطلق وی برای همه بود و ائمه اطهار (ع) نیز تجلی رحمت مطلق خدا بودند.

رئیس جمهور گفت: باور من این است امام حسین (ع) که تجلی خداست، در زیر تیغ بدترین انسان‌های روی زمین که بزرگ‌ترین جنایات را مرتکب شدند، دلش خالی از کینه بود و در همان حال دلش برای آن فرد می‌سوخت.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه همه مشکلات عالم به خاطر آن است عده ای با قلب های خالی از محبت و سرشار از کینه، مدیریت عالم را به دست گرفته‌اند گفت: اگر به جایی برسیم که دل‌ها سرشار از محبت شود همه مشکلات جهان حل خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: رمضان ماه امامت و عینیت اخلاص، و اساس حرکت امام رحمت است و شب قدر نیز شب مدیریت عالم هستی به دست امام عصر (عج) است.

احمدی نژاد گفت: ملت ما در این ماه با تلاوت قرآن، ذکر، دعا، توسل، توجه به نیازمندان و مطالبه خیر، خوبی و رحمت برای همه ابنای بشر و حضور در مساجد و مراکز عبادی و معنوی، خود را در مسیر کسب بهترین تقدیرها قرار داد و آماده شد سالی پر از برکت تجربه کند.

رئیس جمهور با ابراز امیدواری در این باره که خداوند در شب قدر و ماه رمضان بهترین تقدیرها را برای ملت ایران و سایر ملت‌های مسلمان رقم زده باشد افزود: این تقدیر محو ظلم و ستم از گیتی و حاکمیت جهانی عدالت مبتنی بر توحید ناب و زعامت مولا و سرورمان حضرت صاحب عصر (عج) خواهد بود.
نظرات بینندگان