arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶

دانستنی های شست‌و‌شوی فرش نفيس در یک قالیشویی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يك كارشناس نساجي با بيان اينكه شست‌وشوی فرش‌های قدیمی و فرش‌هایی که توسط انگشتان هنرمندانه اساتیدی بزرگ بافته شده و در دل تاروپود آن‌ها، خاطره‌های بسیار وجود دارد بسيار حائز اهميت است گفت: کدام قالیشویی برای شستن فرش‌ها و قالی‌هایمان مناسب و قابل اعتماد است و فرش‌ها و قالی‌های گران قیمت‌مان را به کدام قالیشویی بسپاریم تا در عین تمیز شدن، خراب نشوند. اينها مهمترين سوالاتي است كه زماني كه تصميم به شستن قالي هاي خاطرانگيزمان ميكنيم بايد جوابي در خور براي آن پيدا كنيم.

شربت اوغلي با بيان اينكه بايد از شركت هاي رسمي قاليشويي عضو اتحاديه صنف قالیشویان براي شستن قالي ها خصوصا قالي هاي نفيس انتخاب كنيم افزود: به شما توصیه می‌کنیم وقتی به آگهی‌های چاپ شده قالیشویان در نیازمندی‌های روزنامه‌ها نگاه می‌کنید و یا با مشورت با دوستان و آشنایان خود، یکی از قالیشویی‌های شهر خود را انتخاب می‌کنید، بهتر است قبل از دادن آدرس به قالیشویی و تحویل فرش‌های خود به آن‌ها، کمی حوصله به خرج داده و اتحادیه قالیشویی شهر محل اقامت خود تلفن کرده و یا به وب‌سایت اینترنتی آن اتحادیه مراجعه کنید.

مدير قاليشويي شربت اوغلي تصريح كرد: چنانچه نام قالیشویی انتخابی توسط شما، در بین لیست اسامی قالیشویان مورد تایید و مجاز آن اتحادیه وجود داشت، می توان گفت 50 درصد کار انجام شده است و باقی موارد به دقت انتخاب شما بستگی دارد. اما چنانچه نام آن قالیشویی را در فهرست اسامی اتحادیه ندیدید! آن قالیشویی را برای شست و شوی فرش های خود انتخاب نكرده و دوباره به جست و جو بپردازید تا گزینه ی مناسبی را بیابید.

وي با طرح اين سوال كه دلیل حساسیت بالای ما در انتخاب قالیشویی چیست؟ گفت: پاسخ این است که اگر فرش های ما نفیس و گران قیمت باشند! بایستی بدانیم که فرش های خود را به چه کسی می سپاریم و از عاقبت کار خود، نگران و دلواپس نباشیم.

شربت اوغلي با تاكيد بر اينكه صورتحساب فرش های خود را به دقت مطالعه کنید افزود: براساس یک سنت و رسم قدیمی در میان ما ایرانی ها، فرش دستباف جزو سرمایه های اصلی زندگی محسوب می شود؛ پس توصیه می شود قبل از تحویل دادن سرمایه های خود به دست قالیشویی مجاز انتخاب شده توسط شما، قرارداد یا فاکتور ارایه شده را به دقت مطالعه کرده و از سوال کردن درباره آن، اصلا خجالت نکشید؛ چنانچه قرارداد ارایه شده برای شما قانع کننده نبود می توانید با دفتر شرکت قالیشویی تماس بگیرید و حتی در نهایت می توانید از نظرات کارشناسان اتحادیه قالیشویان استفاده كنيد. شربت اوغلي در پايان افزود همه افراد ميتوانند با تماس با شماره ٥٥٨٢٤٤٤٤ در مورد نحوه شستشوي فرش ها مشاوره رايگان دريافت كنند
نظرات بینندگان