arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۳ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶

روایت واعظی از پست نهاوندیان: تشکیلات جدیدی برای معاونت اقتصادی ایجاد نمی شود / قرار است از اقتصاددانان مشورت بگیرند و به رئیس جمهور پیشهادات خود را بدهند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس دفتر رئیس جمهور درباره احتمال انجام یا لغو سفر رئیس جمهور در نیویورک جهت حضور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که این موضوع در دست بررسی است.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، سیدمحمود واعظی صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به طرح برخی شایعات نسبت به انتصاب فردی به عنوان معاونت اجرایی رئیس جمهور اظهار کرد: هنوز هیچ بحثی درباره معاونت اجرایی رئیس جمهوری مطرح نشده است.

وی درباره معاونت امور مجلس ریاست جمهوری و شایعات درباره ابقاء حسینعلی امیری در این سمت گفت: آقای امیری در حال انجام کار خود است و به عنوان یکی از گزینه‌های معاونت پارلمانی دولت دوازهم نیز نامشان مطرح است.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین درباره انتخاب سخنگو در دولت دوازدهم و اینکه آیا قرار است معاونتی جداگانه برای این امر ایجاد شود؟ خاطر نشان کرد: نظر آقای رئیس جمهور برای سخنگویی دولت دوازدهم این است که فردی انتخاب شوند تا وقت زیادی برای کار سخنگویی انجام دهد و افکار عمومی نه فقط در هفته یک بار بلکه بیشتر از اقدامات دولت مطلع شوند.

واعظی تصریح کرد: نظر رئیس جمهور این است که در دولت دوازدهم وضعیت اطلاع رسانی سامان بیشتری یابد و یک مسئول مستقیم برای این موضوع انتخاب شود تا علاوه بر اینکه وقت بیشتری برای این بخش می‌گذارد، به صورت عمیق‌تر فعالیت کند و با روابط عمومی‌های نهادهای مختلف هماهنگی ایجاد نماید. در مجموع آنچه که مطرح است انتخاب یک مسئول است. حال این مسئول می‌تواند به عنوان مشاور، دستیار یا معاونت فعالیت کند.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ایجاد معاونت اقتصادی تضادی با تاکیدات رئیس جمهوری مبنی بر چابک‌سازی دولت ندارد، خاطر نشان کرد: در این باره یک برداشت نادرستی ایجاد شده است. زمانی که بحث معاونت مطرح می‌شود ممکن است برخی فکر کنند که منظور معاونتی مانند محیط زیست است در حالی که نظر رئیس جمهوری درباره معاونت اقتصادی این نیست که تشکیلات جدیدی ایجاد شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور می‌تواند برای امور خود براساس قانون معاونت‌های مختلفی داشته باشد و این موضوع بستگی به نظر شخص رئیس جمهور دارد که در چه مقطعی می‌خواهد به چه موضوعاتی بها دهد. بنابراین به هیچ وجه قرار نیست که تشکیلات جداگانه ای برای معاونت اقتصادی ایجاد شود.

واعظی تصریح کرد: برنامه معاونت اقتصادی این است که از اقتصاددانان و همچنین تیم اقتصادی دولت مشورت بگیرند و پیشنهادات خود را به رئیس جمهور بدهند.

وی اظهار کرد: نه تنها که در دولت بنایی به گسترده‌ کردن فعالیت‌ها نداریم بلکه برعکس به دنبال چابک‌سازی هستیم.

واعظی در پاسخ به پرسش دیگری درباره حضور رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل نیز گفت: موضوع حضور رئیس جمهور در نیویورک در حال بررسی است.
نظرات بینندگان