arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶

دادستان تهران: تسلیم اعتصاب غذای برخی از زندانیان نمی شویم

وقتی برخی دادیاران و قضات مسائل زندان ها را ببینند حتما دیدگاه‌هایشان تغییر می‌کند و در زمان صدور حکم برای کسانی که جرم‌های سبک‌تر داشته باشند می‌توانند کمک بیشتری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان عمومی و انقلاب تهران خطاب به زندانیانی که اعتصاب غذا می‌کنند، گفت: به این زندانیان اعلام می‌کنیم که این اقدامات، اموری شکست خورده است و دستگاه قضایی تسلیم این موارد نمی‌شود.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، عباس جعفری دولت آبادی در همایش علمی کاربردی زندان و کاهش جمعیت کیفری اظهار کرد: دادیاران و قضات باید از بندهای زندان بازدید داشته باشند و نباید ما زندانی را پیش خود بیاوریم بلکه باید نزد آنها برویم و زندانی نباید به حال خود رها شود.

وی با اشاره به اینکه همه معاونان، قضات و دادیاران را به سرکشی از زندانها ملزم کرده‌ایم گفت: هم اکنون در همه زندان‌های استان تهران دایره نظارت داریم و همه زندان‌ها قاضی مقیم دارند که در همکاری میان مسئولان زندانها و دادیاران بسیار موثر است.

دادستان تهران گفت: در بخشی از زندانیان بلاتکلیف، با مشکلاتی مواجه هستیم و در مواردی بسیار نادر مشاهده کردیم که یک زندانی با تاخیر آزاد شده و باید قاضی پرونده حتماً متوجه زندانی شدن غیر موجه برخی زندانیان باشد.

جعفری دولت‌آبادی از تصویب آیین‌نامه نظارت بر بازداشتگاه‌ها خبر داد و افزود: حتما باید قضات و دادیاران بر بازداشتگاه‌ها نظارت کنند تا حوادثی پیش نیاید که شأن نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند.

وی بر ایجاد رویه‌های واحد در اعطای مرخصی به زندانیان تاکید کرد و گفت: برخی زندانیان به بیماری‌های مسری و صعب‌العلاج مبتلا هستند که حتما باید امور این زندانیان پیگیری شود.

دادستان تهران در بخش دیگری از سخنانش به آیین نامه استقرار معاونت اجرای احکام زندانیان اشاره کرد و افزود: ما آمادگی کامل برای اجرای این آیین نامه را داریم و معتقدیم بخش‌هایی از اجرای احکام زندانیان باید در داخل زندان انجام شود که با تحقق این امر از رفت و آمدهای مکرر زندانیان و خانواده‌های آنان پیشگیری می‌‌شود.

جعفری دولت‌آبادی ادامه داد: به برخی زندانیان که به اعتصاب غذا و سایر تهدیدها روی می‌آورند اعلام می‌کنیم که این اقدامات، اموری شکست خورده است و دستگاه قضایی تسلیم این موارد نمی‌شود. مجازات زندانیان باید به طور کامل اجرا شود و قرار نیست ما تحت تاثیر برخی اقدامات زندانیان از جمله اعتصاب غذا قرار گیریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش پیشنهاد داد: یک روز صبح تا عصر همه معاونان دادستانی در طرحی با عنوان «یک روز - یک زندان» شرکت کنند و در زندان‌ها به گونه‌ای حاضر شوند که بتوانند با همه زندانیان ملاقات کنند.

دادستان تهران گفت: وقتی برخی دادیاران و قضات مسائل زندان ها را ببینند حتما دیدگاه‌هایشان تغییر می‌کند و در زمان صدور حکم برای کسانی که جرم‌های سبک‌تر داشته باشند می‌توانند کمک بیشتری کنند.
نظرات بینندگان