arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۵ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶

نجفی: مدیران شایسته در شهرداری می‌مانند/ بعداز 14 سال، مدیریت شهری و دولت با هم هماهنگ هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهردار تهران اولویت‌های کاری خود را تشریح کرد.

به گزارش انتخاب، محمدعلی نجفی در اولین حضورش در جمع خبرنگاران پس از انتخابش به عنوان شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اولویت‌های تهران را چه می‌دانید؟ گفت: برای شهری به وسعت تهران که مسائل و مشکلات فراوانی دارد نمی‌توان تنها یک اولویت را مشخص کرد و از سوی دیگر بسیاری از مسائل مربوط به شهر با یکدیگر مرتبط هستند. به عنوان مثال وقتی از آلودگی هوا یا حمل و نقل عمومی صحبت می‌کنید این مسائل به یکدیگر پیوسته هستند و بنابراین نمی‌توان تنها چند اولویت کاری انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه من روز شنبه در دفتر کار خود مستقر می‌شوم، گفت: اولین کار من تعیین مسئولان اصلی شهرداری است و اگر لازم باشد انتصاباتی خواهیم داشت و در کنار آن تهیه یک فهرست و سیاهه از اولویت‌ها و فوریت‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

نجفی با بیان اینکه همه توان و تلاش خود را با کمک خداوند انجام خواهیم داد تا سطح آسایش و آرامش را در جسم و روح شهر افزایش دهیم، در مورد ارتباط شهرداری جدید و دولت گفت: در آستانه هفته دولت قرار داریم و من این هفته را به رئیس جمهور و کابینه تبریک می‌گویم و امیدواریم رئیس جمهور و کابینه در ادامه خدمات بزرگ که انجام داده‌اند گام بردارند و باید اعلام کنم که این اولین بار است که پس از 14 سال، مدیریت شهری و دولت با یکدیگر هماهنگ هستند.

وی افزود: در این 14 سال اختلاف نظرها میان مدیریت شهری و دولت وجود داشته که به نفع مردم نبوده اما ما کاملا هماهنگ هستیم که این هماهنگی به نفع دولت و شهرداری است چرا که مسائل زیادی وجود دارد که باید با کمک دولت و شهرداری حل و فصل شود.

شهردار تهران با بیان اینکه محور هماهنگی‌ها شهرداری خواهد بود و با اقدامات مشترک مسائل مختلف همچون بدهی‌ها و مطالبات را ظرف سه ماه آینده حل و فصل می‌کنیم گفت: در حال برنامه ریزی هستیم که با ارگان‌های مختلف به خصوص در حوزه فرهنگی و اجتماعی ظرف مدت سه ماه آینده توافقنامه‌ای امضاء کنیم که وظایف هر ارگان مشخص شود و امیدواریم با همکاری دولت هم افزایی بیشتری شکل بگیرد که بسیاری از مسائل و مشکلات در فضای تفاهم و حسن نیت رفع می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسات هیات دولت حاضر می‌شوید یا خیر؟ گفت: اگر رئیس جمهور درخواست کنند یا اجازه دهند از این حضور استقبال می‌کنیم، چرا که این موضوع به نفع شهر و شهروندان است.

شهردار تهران درباره اینکه آیا مدیری از شهرداری تغییر می‌کند؟ اظهار کرد: اصل من بر تغییر مدیران نیست و ظرف هفته‌های آینده ارزیابی‌هایی انجام خواهد شد و هر کدام از مدیران فعلی که شایستگی کافی را داشته باشند، خواهند ماند.

وی با بیان اینکه من نگفته بودم که بنای تعدیل کارمندان را دارم اما گفتم که تعداد کارمندان شهرداری‌های مشابه بسیار کمتر است و این به معنای تعدیل نیست.

نجفی در پاسخ به سوالی مبنی بر استفاده از کاندیدای شهرداری تهران، گفت: از افکار این افراد استفاده می‌کنیم و از آنها دعوت به همکاری نیز شد اما ظاهرا برنامه‌های دیگری دارند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان