arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۷ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶

سازمان ملل: دولت آمریکا صراحتا و بی‌قید و شرط نژادپرستی را محکوم کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل امروز (چهارشنبه) خواستار این شدند که رهبران آمریکا "صراحتا و بی‌قید و شرط" نفرت و جرائم نژادپرستانه را محکوم کرده و درباره اتفاقات نژادپرستانه اخیر در آمریکا به تحقیقات بپردازد.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، کارشناسان کمیته منع تبعیض نژادی سازمان ملل در بیانیه‌ای این خواسته را مطرح کرده اما انتقادی مستقیم علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل مواضعش، مطرح نکردند.

با این حال این بیانیه تصریح کرد: کمیته منع تبعیض نژادی سازمان ملل از کوتاهی رهبران آمریکا در عالی‌ترین سطوح سیاسی در رد و محکومیت صریح رخدادهای نژادپرستانه همراه با خشونت و تظاهرات مربوط به آن، ناخرسند است.

دونالد ترامپ روز سه شنبه در سخنانی خطاب به جمعی از هوادارانش از طرفداری خود از تجمع حامیان برتری سفیدپوستان در ویرجینیا دفاع کرد.

آناستازیا کلیکلی، رئیس این کمیته که 18 کارشناس مستقل دارد گفت: ما نسبت به این تظاهرات نژادپرستانه همراه با شعارها و سلام‌های نژادپرستانه آشکار ملی گرایان سفیدپوست، نئونازی‌ها و کوکلاکس کلان‌ها که به دنبال حمایت از برتری نژادی سفیدپوستان و نفرت و تحریک به تبعیض نژادی هستند، احساس خطر می‌کنیم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان