arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۹ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶

مخالقت مجدد اردوغان: برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق اقدامی اشتباه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در دیدار با جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در آنکارا گفت: برگزاری همه پرسی استقلال از سوی اقلیم کردستان عراق، اقدامی اشتباه است.

به گزارش انتخاب، اردوغان در این دیدار، نارضایتی ترکیه از ارسال کمک های نظامی واشنگتن به یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) را به وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد.
 
ترکیه یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) را همکار و شاخه سوری تشکیلات تروریستی حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) می داند.
 
ارسال تسلیحات از سوی دولت آمریکا به دو گروه کُردی پ.ی.د و ی.پ.گ در شمال سوریه در ماه های گذشته، موجب بروز تنش بین آمریکا و ترکیه شده و روابط دو طرف را تا آستانه بحران سوق داده است.
 
اردوغان و متیس همچنین در دیدار امروز بر قاطعیت در مبارزه با گروه های تروریستی داعش و پ.ک.ک و نیز حفظ تمامیت ارضی سوریه و عراق تأکید کردند.
 
متیس در سفر خود به ترکیه در مقر وزارت دفاع ملی این کشور مورد استقبال رسمی نورالدین جانیکلی همتای ترک خود قرار گرفت و طرفین پس از این مراسم، به مذاکره پرداختند.
 
موضوع جنگ در سوریه و عملیات آمریکا در خاک آن کشور، کمک های نظامی آمریکا به گروه های کُردی سوریه و نیز همه پرسی استقلال کردستان عراق محور مذاکرات دو طرف اعلام شده است.
 
متیس پیش از سفر به آنکارا، روز گذشته با سفر به اربیل با مقامات اقلیم کردستان عراق دیدار و مذاکره کرده بود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان