arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶

محسن هاشمی: ترافیک شهر تهران عمدتا خودرو محور است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جدید شورای‌ شهر تهران تاکید کرد که وضعیت ترافیک شهر تهران عمدتا با خودرو محوری مدیریت شده است.

به گزارش انتخاب، محسن هاشمی در گفت‌وگو با بخش اخبار شبکه پنجم سیما درباره انتخاب شهردار تهران گفت: ۷ نفر برای تصدی شهرداری‌تهران انتخاب شدند و از میان آن‌ها ۵ نفر برنامه‌های خود را ارائه کردند که در نهایت محمدعلی نجفی به عنوان شهردار منتخب شورای پنجم انتخاب شد.

وی ادامه داد: برنامه‌های زیادی به شورا رسیده بود و بررسی برنامه‌ها نشان می‌داد که براساس قانون بودجه شهرداری اولویت برنامه‌های همه منتخبان بحث اولویت در شهر بود

هاشمی با بیان اینکه مردم از شورای‌شهر و شهرداری انتظار دارند که این خدمات به‌طور مساوی به همه شهر تهران ارائه شود، ادامه داد: اولین اولویت شهر تهران ارائه خدمات به شهروندان است. دومین اولویت شهر تهران مسئله آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی و ترافیک است که باید برطرف شود.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز از ساعت ۴:۴۵ دقیقه تا ۶:۳۰ از خیابان بهشت تا جام‌جم در راه بوده، گفت: در طول مسیر بزرگراه‌ها کاملا قفل بود و متاسفانه وضعیت ترافیک شهر تهران عمدتا با خودرو محوری مدیریت شده و ما ان‌شاءالله باید به سمت استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی کارا، ایمن، غیرآلاینده و پرسرعت برویم.

هاشمی با بیان اینکه در برنامه‌‌های ارائه شده به مباحث صیانت از فرهنگ دینی و ملی نیز اشاره شده بود، خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی اجتماعی و فرهنگی که منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز شود ارائه شد. آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران رو به رشد است از همین‌رو این بحث در برنامه‌ها به جدیت دیده شده بود و خوشبختانه بودجه مناسبی نیز در شهرداری تهران برای این امر در نظر گرفته شده که امیدواریم در سال ۹۶ با درآمدزایی این بودجه تحقق پیدا کند و بتوانیم اثرگذاری مناسبی داشته باشیم.

او ادامه داد: جلوگیری از بارگذاری باغات شهر تهران نیز از دیگر برنامه‌های ما است و باید به سمت بارگذاری ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده برویم ما در تهران حدود ۳هزار و ۶۰۰ هکتار بافت فرسوده داریم که مزاحمت‌های بسیاری برای شهر دارد. البته جای بسیاری برای سرمایه‌گذاری نیز وجود دارد تا هم شهری آباد داشته باشیم و باغات نیز دچار مشکل نشود و امیدواریم شهردار منتخب ما در این زمینه فعالیت جدی داشته باشد.

رییس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: از دیگر مسائل ما هوشمندسازی در شهر است که می‌تواند باعث شفافیت عملکرد مدیریتی در شهر شود و مشکلات مردم را به شدت کاهش و بروکراسی و تردد را در شهر کم کند و امیدواریم این برنامه‌ها نیز در اولویت قرار بگیرند و در نهایت نیز در بحث ورزش همگانی و سلامت مردم باید ورزش همگانی را در شهر رایج کنیم تا سلامت مردم بدست آید.

هاشمی تصریح کرد: امیدواریم یک شهرداری چابک که رضایت مردم را به‌صورت مطلوب کسب کند داشته باشیم.

نظرات بینندگان