arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۹ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶

محسنی‌اژه‌ای: کینه از لاجوردی بخاطر بصیرتش بود/ او به بی‌عدالتی‌ها و زیر پا گذاشتن ارزش‌های الهی حساس بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اول قوه‌قضاییه گفت: شهید لاجوردی از دوران جوانی که تحصیلات حوزوی و کلاسیک را با هم می‌خواند، با غیرت دینی نسبت به ظلم و ظالم و بی عدالتی و زیر پا گذاشتن ارزش‌های الهی حساس بود.

به گزارش انتخاب، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نوزدهمین سالگرد شهادت اسدالله لاجوردی، با تبریک ایام مبارک ماه ذی‌‌الحجه گفت: حقیقتا جا داشت بعضی از بزرگان که حضور دارند و از زندگی لاجوردی اطلاع دارند سخن بگویند اما منت گذاشتند گفتند من صحبت کنم ابتدای ماه پر برکت ذی الحجه را گرامی می‌دارم.

سخنگوی قوه‌قضاییه با گرامی‌داشتن یاد و خاطره شهدا بویژه شهیدان لاجوردی، رجایی، باهنر و شهدای ۱۷ شهریور گفت: یاد می‌کنم از شهید سر بریده محسن حججی که کشور را متحول کرد و به برکت خون او کشور متحول شد. این جلسه به مناسب بزرگداشت شهید لاجوردی برگزار شده است. اولا باید بپرسیم چرا بعد این همه سال باید یاد شهدا را گرامی بداریم؟ یک جهت برای این است که بدانیم  چه خون‌هایی در بوجود آمدن این نظام ریخته شده است. البته این نظام فقط مرهون شهدای ترور و جنگ نیست. این نظام محصول خونی است که از پهلوی زهرا مرضیه (س) و گلوی بریده امام حسین (ع) ریخته شده است می‌باشد. از اول آن تاریخ هر خونی بر زمین ریخته تا اسلام زنده بماند و این انقلاب مقدس محصول همه این خون هاست.

او با تاکید بر اینکه این نظام را که محصول خون این بزرگان است، کوچک نشماریم، گفت: اگر امروز نارسائی را مشاهده می‌کنیم شیطان صفتان در گوش ما نخوانند این همه شهید داده شد و انقلاب دارای این نواقض است. جنگ حق و باطل تا ظهور امام زمان ادامه دارد. مگر بعد از شهادت امیر المومنین و امام حسین (ع) قضیه تمام شد؟

محسنی‌اژه‌ای افزود: وظیفه دانستم به عنوان یک همکار و شاگرد لاجوردی آنچه را که خود به عینه دیدم برای جوانان و نسل جدیدی که با شهدای ما از جمله لاجوردی آشنا نیستند مشاهدات خودم را بگویم.

او یادآور شد: من از سال۵۹ تا زمان شهادت آقای لاجوردی، بیشتر ساعات با ایشان بودم. شهید لاجوردی از دوران جوانی که تحصیلات حوزوی و کلاسیک را با هم می‌خواند، با غیرت دینی نسبت به ظلم و ظالم و بی عدالتی و زیر پا گذاشتن ارزش‌های الهی حساس بود. او مبارزات را از نوجوانی شروع کرد و با بزرگان از همان اول ارتباط برقرار کرد و مقام معظم رهبری گفت لاجوردی از اول انقلاب در صراط مستقیم بودند.

 معاون اول قوه‌قضاییه اظهار کرد: در زندگینامه شهید لاجوردی دیدم ایشان همیشه دین‌مدار، متدین، نستوه، مجاهد و بسیار نسبت به مومنین و حق‌الناس دلسوز و نسبت به ظالمین سخت بود. در بعضی قوانین نظر داشت اما در مقابل حکم حاکم شرع منقاد و ملتزم  بود. در آن زمان در دادگاه اول انقلاب ممکن بود مسائل شکلی رعایت نشود و حتی بخاطر کم تجربه بودن افراد ممکن بود اشکالاتی باشد. شهید لاجوردی تا جایی که قانون اجازه می‌داد نسبت به مشکلات اعتراض می‌کرد ولی اگر حکم قطعی بود یا اعتراضش رد می‌شد، حکم را اجرا می‌کرد.

او تصریح کرد: او متعبد به احکام اسلام بود و نه فقط آنجا را که خوشش می‌آمد اجرا کند. اگر به‌نظرش حکمی انقلابی نبود و خوشش نمی‌آمد قبول می‌کرد. هستند کسانی که می‌گویند قرائت ما با شما فرق دارد و حکم را عمل نمی‌کنند.

سخنگوی قوه‌قضاییه شهید لاجوردی را فردی بصیر وآدم شناس توصیف کرد و گفت: این حرف‌هایی که علیه شهید لاجوردی است بخاطر این بود زمانی که ایشان دادستان بود ممکن است حکم بازداشت کسی را داده باشد زیرا در مقام دادستانی ممکن بود کسی بازداشت کند اما  این کینه بخاطر دادستان انقلاب بودنش نبود بخاطر بصیرت لاجوردی بود. او هدف را میشناخت و به هدف می‌زد.

محسنی‌اژه‌ای اضافه کرد: یادم هست دی ماه بود که شهید لاجوردی آمد در اتاق و به من گفت چند مرتبه آیت‌‌الله منتظری من را خواسته که مطلبی را توضیح دهم.  شما هم همراه چند نفر بروید فکر نکند فقط من این حرف را می‌زنم.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان