arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۱ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶

سازمان بهزیستی: ۱۵۰ اورژانس اجتماعی در کشور راه‌اندازی می‌شود‌

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۴۶ درصد از طلاق‌ها در ۵ سال اول زندگی است، گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی سازمان بهزیستی باید ۱۵۰ اورژانس اجتماعی در کشور راه اندازی کند

به گزارش انتخاب، انوشیروان محسنی‌بندپی عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت:یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در دو سال اخیر بحث آسیب‌های اجتماعی در ابعاد مختلف بود.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی از قبیل طلاق، حاشیه نشینی، مفاسد اخلاقی توجه به مناطق بحرانی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در راستای کنترل آسیب‌های اجتماعی کار می‌شود .

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در گزارش عملکردی برنامه ششم محوری ترین دستگاه که در خط مقدم آسیب‌های اجتماعی بود، سازمان بهزیستی کشور است.

محسنی‌بندپی افزود: در زمینه طلاق، آموزش‌های مهارت زندگی، آموزش‌های فرزندپروری، آموزش‌هایی که آستانه تحمل افراد بالا برود مد نظر بوده و دو طرح بزرگ را در کشور در دست اجرا است.

وی بیان داشت: در مشهد با همکاری قوه قضائیه سامانه ثبت طلاق را پیگیری کردیم و انتظار داریم در استان خراسان جنوبی آیت الله عبادی در این راستا وارد گود شوند و در زمینه سامانه ثبت طلاق کارهایی انجام شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: 46 درصد طلاق‌ها در همان 5 سال اول زندگی است که با مداخله و شیوه‌های علمی می‌شود آنرا کاهش و در زمینه سازش وارد عمل شد و در زمینه اعتیاد هم قوه قضائیه طرح بهزیستی را پذیرفت و درمان اجتماع مدار در اولویت است.

محسنی‌بندپی افزود: در برنامه ششم روشی برای سلامت اجتماعی در دستور کار آمده است و اسم سازمان بهزیستی کشور 20 بار بیان شده است.

وی بیان داشت: نگاه ما به استان‌هایی مانند خراسان جنوبی که دچار خشکسالی، سرما زدگی هستند نگاهی مثبت و بیشتر خواهد بود.

محسنی بند پی افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی بهزیستی باید 150 اورژانس اجتماعی در کشور ایجاد کند که یکی از این اورژانس‌ها فردا در شهرستان درمیان افتتاح می‌شود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان