arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۷ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۰

بازنگري تلويزيون در پخش نمازهاي جماعت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شوراي عالي معارف سيما قصد دارد در نمازهاي جماعتي كه از شبكه‌هاي مختلف تلويزيون پخش مي‌شوند، بازنگري كند.

به گزارش انتخاب، بهروز اماني ـ تهيه‌كننده ـ در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: بر اساس ارزيابي‌هاي انجام شده به نظر مي‌رسد نمازهاي فعلي كمي تكراري،‌ قديمي و كسل‌كننده شده‌اند؛ به همين خاطر شوراي عالي معارف سيما از گروه ما درخواست كرده تا يك بازنگري در اين حوزه انجام دهيم.

وي افزود: پيشنهاداتي از سوي ما به شوراي عالي معارف سيما داده شد و در نهايت قرار شد كه تعدادي نماز جماعت با ساختار كليپ توليد شود. ساخت 15 نماز جماعت به من سفارش داده شده است كه در حال انجام كارهاي مقدماتي هستيم.

اماني كه در حال حاضر تهيه‌كنندگي طرح بازنگري نمازهاي جماعت تلويزيون را برعهده دارد، درباره جزئيات اين طرح گفت: بازنگري‌هايي كه قرار است اعمال شود، در حوزه نور‌، امكانات حركتي‌، نصب دكور در فضاها،‌ دقت در جزئيات،‌ معماري اسلامي و نيز استفاده از مساجد ويژه است. همچنين امام جماعتي كه انتخاب مي‌شود بايد شرايطي كه رسانه مي‌طلبد را داشته باشد؛ به عنوان مثال بايد معتبر‌، خوش چهره و خوش صدا باشد.

وي توضيح داد: استقبال عمومي مردم از نماز جماعت و حتي چهره‌هايي كه مقابل دوربين قرار مي‌گيرند بايد مورد دقت و توجه قرار مي‌گيرد.

او درباره‌ي آيتم‌هاي كه قرار است اين طرح داشته باشد، خاطر نشان كرد:‌ مقدمات نماز مثل ورود مردم به مساجد‌، وضو گرفتن‌، اذان و دعا از جمله آيتم‌هايي هستند كه قبل از نماز جماعت در همان ساختار كليپ اعمال خواهد شد. همچنين آيتم كوتاهي بعد از نماز توليد خواهيم كرد كه بلافاصله بعد از نماز پخش مي‌شود.

اماني در ادامه در پاسخ به اينكه قرار است اين طرح در چندين مسجد شهر تهران برگزار شود و در حال حاضر اين طرح در چه مرحله‌اي است؟ يادآور شد: در اين حوزه قرار است شش مسجد از شهر تهران، شش مسجد از شهرستان‌ها و به احتمال زياد سه مسجد هم از خارج از كشور انتخاب كنيم. در حال حاضر منتظر هستيم تا جلسه برآورد برگزار شود‌، كارهاي اداري و مكاتبات انجام شده و در حال انتخاب و قطعي كردن مساجد هستيم‌، فكر مي‌كنم طي دو هفته آينده تصويربرداري را آغاز كنيم و از اول مهرماه تعدادي از آنها آماده پخش شود.

اين تهيه‌كننده در پايان به خبرنگار ايسنا گفت: طرح بازنگري نمازهاي جماعت كه در حال انجام است فقط مختص شبكه يك نيست و از شبكه‌هاي مختلف ديگر هم پخش خواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هيچ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۴
0
0
من خيلي جاها خوندم بهترين عبادات در خفا هست ...
البته موضوع نماز جمعه فرق داره .....
ولي نميدونم نشون دادن نماز خوندن مردم از تلويزيون اونم براي كسايي كه اون لحظه بايد سر نماز باشن ، بشينن به مردم ، واقعا چه فلسفه اي پشت سرش داره ؟
رغبت به نماز ايجاد ميكنه؟ يا باعث ميشه ملت سريع بزنن يه كانل ديگه؟ باخودمون روراست باشيم و جواب بديم
نظرات بینندگان