arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶

پروتئین چربی شکمی عامل بروز سرطان است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد چربی‌های شکمی پروتئینی تولید می‌کنند که می‌تواند به بیماری سرطان منجر شود.

به گزارش انتخاب، متخصصان علوم پزشکی در آمریکا در مطالعه جدید خود به دو یافته حائز اهمیت دست پیدا کردند: نخست اینکه چگونگی تبدیل سلول‌های غیر سرطانی به تومور با کمک یک نوع پروتئین مشخص شد و دوم اینکه منبع این پروتئین در چربی شکمی قرار دارد که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند.

متخصصان آمریکایی با بیان اینکه چربی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد اظهار داشتند: به رغم افزایش روند جهانی در میزان ابتلا به چاقی در سراسر جهان اطلاعات کافی در مورد چگونگی تاثیرگذاری چربی در فرآیند تبدیل سلول‌های غیر سرطانی به تومور سرطانی وجود ندارد.

"جامی برنارد" از محققان این مطالعه گفت: در حالیکه پیشرفت‌های متعددی در درمان سرطان و ارتقاء کیفیت زندگی این بیماران بدست آمده اما موارد جدید ابتلا به این بیماری رو به افزایش است. همچنین تعداد افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند افزایش یافته است. در حال حاضر ۳۸ درصد مردم آمریکا چاق هستند و پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ تعداد مبتلایان به چاقی در این کشور به ۴۲ درصد برسد.

جامی برنارد همچنین گفت: مهم است تا علت ابتلا به سرطان مشخص شود چون در این صورت می‌توان با کمک تغییرات غذایی و مداخلات درمانی اقدامات بهتری را برای کاهش موارد ابتلا به سرطان در نظر گرفت.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، در این بررسی متخصصان آمریکایی به مطالعه روی تاثیر بافت چربی احشایی (شکمی) بر خطر ابتلا به سرطان پرداخته و دریافتند که در موش‌های آزمایشگاهی زمانیکه بافت چربی، میزان بیشتری ترشح پروتئین فاکتور رشد فیبرو بلاست پایه ۲ داشته باشد سلول‌های بیشتری به تومورهای سرطانی تبدیل می‌شوند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان