arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶

صالحي اميری: راه نجات كشور گفت و گوست/ اداره كشور با حكومت های محلي ميسر نيست، يك رهبر، يك دولت، يك قانون و يك مجلس داریم

وزیر سابق ارشاد گفت: دستگاه فرهنگی برای حرکت به سوی آینده، نیارمند استراتژی خاصی است که در آن سلیقه جای ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سیدرضا صالحی‌امیری وزیر سابق ارشاد با تشکر از کسانی که به وی لطف داشتند، گفت مدیریت دستگاه فرهنگی نیاز به یک رویکرد استراتژیک آینده‌نگر، کلی‌نگر و همه‌جانبه‌نگر دارد. فرهنگ را نمی‌توان با یک نگاه روزمره اداره کرد.

به گزارش «انتخاب»؛ وی افزود: نظام سیاسی فراز و فرود زیادی دارد. نباید تغییر مدیران سیاسی در حوزه فرهنگ مداخله داشته باشد. تداوم حیات فرهنگی و رسیدن به قله‌های فرهنگی نیاز به یک چشم‌انداز و نقشه راه دارد.

صالحی‌امیری راه رسیدن به قله‌های توسعه را عبور از روزمرگی و داشتن برنامه‌های استراتژیک دانست و گفت: یکی دیگر از راه‌ها این است که ما بدانیم در ۱۰ سال آینده تئاتر و سینمای ما در چه جایگاهی باید قرار بگیرد. ما از بایدها به باورها و از نظام رسمی به نظام صنفی و  به نظام سیاست‌گذاری حرکت کنیم. وزارت‌ارشاد در دهه چهارم باید ارشادی سیاستگذار باشد نه کارگزار.

وزیر سابق ارشاد همچنین متذکر شد: مدیریت باید در حوزه فرهنگ مدیریت فراگیر باشد و حوزه‌های دیگر نباید در دوره مدیریت فرهنگی دخالت کنند. فرهنگ را نباید با حکومت‌های محلی مدیریت کرد.  اداره كشور با حكومت هاي محلي ميسر نيست، يك رهبر، يك دولت، يك قانون و يك مجلس داریم. در مسئله اخیر که یک کنسرت در قوچان لغو شد؛ من به سرعت از رئیس‌جمهور تقاضای رسیدگی داشتم.

وی با بیان اینکه راه نجات کشور گفتگو است، خاطرنشان کرد: راه نجات كشور گفت و گوست. زمان انگ‌زنی گذاشته است. امروز همه در حوزه فرهنگ حق دارند و باید برای این حق گفتگو کنیم و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم همه شبیه ما شوند. باید گفتمان افرادی که به این دولت رای دادند در حوزه فرهنگ دیده شود.

نظرات بینندگان