arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶

دیدار دریادار سیاری با مقامات روسیه/ فرمانده نیروی زمینی ارتش: شرایط هر جنگ با جنگ دیگر متفاوت است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در آخرین روز از حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری در جزیره بالی اندونزی؛ هیئت بلند پایه نیروی دریایی روسیه با فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش انتخاب، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در سومین سمپوزیوم امنیت دریایی به کشور اندونزی سفر کرده بود در آخرین روز از حضور خود در این کشور و بنا به درخواست هیئت بلندپایه کشور روسیه با این هیئت دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف بر لزوم تأمین امنیت دریایی خزر صرفاً توسط کشورهای حاشیه این دریا تأکید کردند.

امیر دریادار سیاری در این دیدار گفت: ما معتقدیم که دریای خزر دریای صلح و دوستی است و برای برقراری امنیت این دریا به هیچ عنوان نیاز به دخالت بیگانگان نیست و کشورهای مستقر در حاشیه آن قادر به تأمین امنیت این دریا هستند.

در ادامه طرفین بر لزوم تحکیم روابط کشورهای ایران و روسیه بویژه در زمینه تعاملات دریایی و توسعه همکاری ها در خصوص موارد آموزشی و فنّی تأکید کردند.

گفتنی است، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه ۳۰ مرداد بمنظور شرکت در سومین سمپوزیوم امنیت دریایی، کشورمان را به قصد اندونزی ترک کرد.

وی در مدت حضور خود در این کشور ضمن حضور مؤثر در همایش، با فرماندهان و هیئت های عالیرتبه نیروی دریایی کشورهای مختلف از جمله اندونزی، بنگلادش، روسیه، چین، هندوستان، پاکستان و تایلند دیدار و گفتگو کرد.

در طول این سفر امیر دریادار دوم حسین خانزادی معاون طرح و برنامه نداجا و امیر دریادار دوم رضا عباسی فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت این نیرو؛ امیر سیاری را همراهی کردند.

شایان ذکر است، تیم اعزامی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کشور اندونزی، لحظاتی قبل این کشور را به مقصد تهران ترک کردند.

ولایت مداری تنها بر پایه سخن نیست

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم روز پزشک در اداره بهداشت امداد و درمان نزاجا گفت: آینده پژوهی و در نظر گرفتن خصوصیات شرایط جنگ‌های نوین باید در برنامه‌ریزی‌های مجموعه بهداشت، امداد و درمان نیروهای مسلح لحاظ شود.

وی افزود: شرایط هر جنگ با جنگ دیگر متفاوت است و همه ارکان یک سازمان نظامی باید با مطالعه و درس آموزی از جنگ هشت ساله و با رویکردی به آینده، اطلاعات و آمادگی های لازم را  کسب کنند.

 امیر سرتیپ حیدری  بیان داشت: ولایت مداری تنها بر پایه سخن نیست، بلکه باید این شعار به صورت عملیاتی در کلیه امور نهادینه شود، ولایت‌مداری با خدمت خالصانه، عدالت‌محوری و شایسته‌سالاری به منصه ظهور می‌رسد.

گفتنی است، در این مراسم از پزشکان منتخب و برگزیده بیمارستان ها، مراکز و بهداری یگان های نزاجا و خانواده معزز شهدای اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا تجلیل به عمل آمد.


منبع: ایلنا
نظرات بینندگان