arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۰

پلاتيني: مسي بازيکني استثنايي و رويايي است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
میشل پلاتینی رئیس اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا روز جمعه لیونل مسی بازیکن بارسلونای اسپانیا را استثنایی و رویایی توصیف کرد. پلاتینی در موناکو به مناسبت آغاز رقابت های اروپایی در جمع خبرنگاران گفت: معتقدم لئو مسی، بازیکنی استثنایی و رویایی است.

به گزارش انتخاب؛ او و کریستیانو رونالدو ( رئال مادرید ) دو بازیکنی با دو شیوه بازی کاملا متفاوت هستند  . پلاتینی ستاره سابق فوتبال فرانسه اظهار داشت: مسی موفق تر است چون عناوین بیشتری کسب کرده است.

مسی یک الماس است و فلسفه بازی بارسلونا این است که مرواریدها دور الماس جمع شده اند . رئیس یوفا که در دهه هزار و نهصد و هشتاد از ستارگان فوتبال جهان بود، افزود:  فرانسه در دهه هشتاد تیمی همانند بارسلونا داشت و این تیم به میشل ایدالگو ( مربی ) جسارت ی داد از چهار بازیکن شماره ده با تاکتیک های متفاوت استفاده کند .

وی اظهار داشت: اما من مسی را با نسل دهه هفتاد، هشتاد و نود مقایسه نمی کنم.هر نسلی بهترین بازیکن خود را دارد.

کرایف بهترین بازیکن دهه هفتاد، پله بهترین بازیکن دهه پنجاه و شصت و زیدان بهترین بازیکن دهه دو هزار بود .

مسی روز پنجشنبه جایزه جدیدی را که یوفا برای بهترین بازیکن اروپا اختصاص می دهد، دریافت کرد. برنده این جایزه بر اساس نتیجه نظر سنجی از پنجاه و سه خبرنگار و پنجاه و سه فدراسیون فوتبال عضو یوفا انتخاب می شود. لیونل مسی، مهاجم تیم ملی فوتبال آرژانتین و دارنده دو توپ طلا برای دریافت این جایزه با ژاوی هم تیمی خود و کریستیانو رونالدو رقابت می کرد. ب

 مسی سی و هشت رای، ژاوی یازده رای و رونالدو سه رای کسب کرد.
نظرات بینندگان