arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۶

بستری ۴۸ زائر حج تمتع در بیمارستان/ راه‌اندازی بیمارستان هلال احمر در صحرای عرفات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس بیمارستان هلال‌احمر ایران در مکه با اعلام اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای نحوه ارائه خدمات تیم درمانی هلال‌احمر ایران در عرفات، مشعر و منا صورت گرفته است، گفت: بیمارستان هلال‌احمر ایران در صحرای عرفات راه اندازی شده است.

به گزارش انتخاب، محمدتقی حلی‌ساز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه همه ساله زائران دارای مشکلات جسمی که توان انجام اعمال حج به‌خصوص تشریق را به تنهایی ندارند، در قالب کمیسیون هایی در مکه، مشخص می‌شوند، اظهار کرد: بر این اساس امروز و فردا 5 و 6 ذی‌الحجه، جلسات کمیسیون‌ها برای انتخاب و تعیین افراد برای حضور در کاروان‌های وقوف برگزار می‌شود تا این عده از زائران، با اتوبوس‌های جداگانه و در صورت نیاز با آمبولانس و اتوبوس آمبولانس‌ در قالب کاروان‌های وقوف اضطراری برای انجام اعمال حج اعزام شوند.

وی با اشاره برگزاری جلسه مدیران ستادی مکه مکرمه با حضور مدیران مرکزپزشکی حج و زیارت به‌منظور ارائه آخرین اقدامات هلال‌احمر در ایام تشریق، گفت: به‌همین منظور برای عملیات تیم‌های پزشکی در عرفات، مشعر و منا برنامه‌ریزی کامل انجام شده و با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و جلسات توجیهی با پزشکان، آماده خدمت‌رسانی در حساس‌ترین روز‌های حج یعنی ایام تشریق هستیم.

رئیس بیمارستان هلال‌احمر ایران در مکه مکرمه با اشاره به اینکه تا کنون 5 زائر در حج جان خود را از د ست داده‌اند، اظهار کرد: این تعداد از زائران به علت ناراحتی قلبی جان خود را از دست داده‌اند.

وی همچنین با اشاره به بستری 8 زائر در بیمارستان‌های سعودی و 40 زائر در بیمارستان‌های هلال‌احمر ایران در مکه، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیمارستان هلال‌احمر ایران در صحرای عرفات تحویل گرفته شده و تجهیزات و داروها منتقل شده و مشکل خاصی در زمینه راه‌اندازی این بیمارستان وجود ندارد.
نظرات بینندگان