arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۴۰۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۶

پتروشیمی‌ها لیدر شدند/ شاخص ۱۱ واحد افت کرد

در حالی که دماسنج بازار سرمایه این روزها روند رو به رشد را از سر گرفته بود و تا آستانه کانال ۸۳ هزار واحدی بالا رفت، امروز نسبت به روز گذشته با ۱۱ واحد افت همراه شد. پتروشیمی‌ها امروز بیشترین تاثیر افزاینده را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی که دماسنج بازار سرمایه این روزها روند رو به رشد را از سر گرفته بود و تا آستانه کانال ۸۳ هزار واحدی بالا رفت، امروز نسبت به روز گذشته با ۱۱ واحد افت همراه شد. پتروشیمی‌ها امروز بیشترین تاثیر افزاینده را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند.

به گزارش انتخاب، امروز یکشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران توانست تا تراز ۸۲ هزار و ۹۶۸ واحدی بالا برود، اما در ادامه با روند کاهشی همراه شد و در نهایت با ۱۱ واحد کاهش نسبت به روز گذشته در تراز ۸۲ هزار و ۸۸۵ واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۲۰ واحد رشد مواجه شد و به رقم ۱۷ هزار و ۷۷۰ واحدی رسید.

شاخص آزاد شناور نیز امروز با ۱.۷۳ واحد کاهش به رقم ۹۱ هزار و ۳۶۳ واحدی رسید و شاخص بازار اول با ۷۵ واحد کاهش در تراز ۵۸ هزار و ۲۱۵ واحدی قرار گرفت اما شاخص بازار دوم توانست ۳۳۹ واحد رشد کند و به رقم ۱۷۹ هزار و ۹۱۱ واحدی برسد.

در معاملات امروز نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پردیس و پتروشیمی خارک بیشترین نقش افزاینده را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند و در طرف مقابل گروه مپنا، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و حفاری شمال سعی کردند دماسنج بازار سرمایه را در تراز پایین‌ترین نگه دارند.

در دومین روز معاملات این هفته در گروه شیمیایی ۷۳ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۸ میلیارد تومان داد و ستد شد. در این گروه روند قیمتی اکثر سهم‌ها رو به افزایش بود و نمادهای این گروه توانستند بیشترین تاثیر را روی دماسنج بازار سرمایه بگذارند.

امروز روند قیمت در اکثر سهم‌های گروه قند و شکر نیز کاهشی بود. در این گروه نزدیک به ۵ میلیون سهم به ارزش حدود دو میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

در گروه خودرو نیز ۱۰۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان در هشت هزار و ۸۶۷ نوبت معامله شد. در این گروه اکثر سهم‌ها روند رو به رشد در قیمت پایانی داشتند هرچند که این روند عموما حدود یک درصد بود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۸۳ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۷ هزار و ۶۳۴ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز با افت ۰.۶ واحدی روبرو شد و در تراز ۹۴۷.۳ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۸۸ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به ۲۶۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله رسید.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان