arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۶

هیوستون زیر آب رفت/مردم به پشت‌بام‌ها پناه برده‌اند/دستکم ۵ نفر کشته و ده‌ها تن مفقود شده‌اند

اداره هواشناسی آمریکا با «بی‌سابقه» خواندن طوفان «هاروی»، اعلام کرد بارندگی‌ها همچنان ادامه خواهد یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اداره هواشناسی آمریکا با «بی‌سابقه» خواندن طوفان «هاروی»، اعلام کرد بارندگی‌ها همچنان ادامه خواهد یافت.

به گزارش انتخاب، اداره هواشناسی آمریکا روز یکشنبه طوفان «هاروی» را که چند روزی است ایالت تگزاس آمریکا را درنوردیده، «بی‌سابقه» توصیف کرد.

امروز در شهر «هیوستون» میزان بارندگی به حدی بود که بسیاری از بزرگراه‌ها زیر آب رفت.

به گفته مقامات رسمی، تاکنون دستکم 5 نفر بر اثر این طوفان کشته شده و ده‌ها تن دیگر مفقود هستند.

اداره هواشناسی آمریکا در توییتر نوشته است: «این رخداد بی‌سابقه است و هنوز آثار آن مشخص نیست و فراتر از هرچیزی است که تاکنون تجربه کرده‌ایم.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هم با «بی‌سابقه» توصیف کردن طوفان هاروی، نوشته است که روند امداد و نجات در مناطق سیل‌زده، ادامه دارد.

وی نوشته است: «کارشناسان می‌گویند مشابه سیل هاروی هر 500 سال یکبار اتفاق می‌افتد. تلاش‌های همه‌جانبه ما همچنان ادامه دارد و خوب پیش می‌رود.»

شبکه «فاکس نیوز» سیل در هیوستون را «فاجعه‌بار» توصیف کرده و نوشته است که ساکنان خانه‌ها به واسطه ورود حجم عظیمی از آب به داخل شهر، به طبقات بالایی و پشت بام‌ها پناه آورده و منتظر رسیدن امداد هستند.

نیروهای امدادی برای کمک‌رسانی مجبور به استفاده از بالگرد و قایق شده‌اند.

«سیلوستر ترنر» شهردار هیوستون می‌گوید تنها در شب یکشنبه بیش از 1000 نفر در جریان عملیات امداد نجات یافته‌اند و نیروهای امدادی بیش از 2000 تماس برای درخواست کمک دریافت کرده‌اند.

بنا بر اعلام اداره هواشناسی آمریکا، انتظار می‌رود بارندگی همچنان ادامه داشته باشد و ارتفاع آب در برخی نقاط به 50 اینچ (حدود 130 سانتی متر) برسد.

مقامات شهر از مردم خواسته‌اند تنها در صورتی که جانشان در خطر بود با نیروهای امدادی تماس بگیرند و تا از اشغال شدن خطوط تلفن امداد جلوگیری شود
منبع: فارس
نظرات بینندگان