arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۳ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۶

شاخص بورس بار دیگر سقف شکنی کرد/ فلزی‌ها تاثیرگذار روی شاخص

در سومین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران دماسنج بازار سرمایه بار دیگر سقف‌شکنی کرد و وارد کانال ۸۳ هزار واحدی شد. امروز روند قیمتی در سهام گروه‌های خودرو، فلزات اساسی و کانه‌های فلزی روبه‌ افزایش بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در سومین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران دماسنج بازار سرمایه بار دیگر سقف‌شکنی کرد و وارد کانال ۸۳ هزار واحدی شد. امروز روند قیمتی در سهام گروه‌های خودرو، فلزات اساسی و کانه‌های فلزی روبه‌ افزایش بود.

به گزارش انتخاب، امروز دوشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران با ۱۲۷ واحد رشد به رقم ۸۳ هزار و ۱۲ واحدی رسید و شاخص کل هم وزن نیز با ۶۷ واحد افزایش در تراز ۱۷ هزار و ۸۳۸ واحدی ایستاد. شاخص آزاد شناور نیز با رشد ۱۹۶ واحدی در تراز ۹۱ هزار و ۳۵۹ واحدی ایستاد و شاخص بازار اول با ۱۷۱ واحد رشد به رقم ۵۸ هزار و ۳۸۶ واحدی رسید.

اما شاخص بازار دوم ۱۷۰ واحد افت کرد و تا عدد ۱۷۹ هزار و ۷۴۰ واحدی پایین رفت.  شاخص صنعت نیز با رشد ۱۴۲ واحدی مواجه شد و به رقم ۷۲ هزار و ۲۷ واحدی رسید.

نماد شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و پتروشیمی خارک به ترتیب با ۵۳، ۴۳، ۳۱ و ۲۴ واحد تاثیر مثبت، بیشترین نقش افزاینده را روی دماسنج بازار سرمایه داشت، اما در طرف مقابل شرکت ارتباطات سیار ایران، بانک ملت و گسترش نفت و گاز پارسیان به ترتیب با ۴۴، ۱۱ و ۹ واحد تاثیر، بیشترین نقش کاهنده را روی دماسنج بازار داشتند.

امروز در گروه فلزات اساسی ۹۰ میلیون سهم به ارزش ۲۰ میلیارد تومان در ۶۶۰۳ نوبت مورد معامله قرار گرفت. دراین گروه روند قیمتی اکثر سهم‌ها رو به رشد بود. در این گروه معدنی و صنعتی گل‌گهر بیشترین نقش افزاینده را روی دماسنج بازار سرمایه داشت که دراین نماد ۴۷ درصد از خریدها مربوط به حقیقی‌ها و مابقی مربوط به حقوقی‌ها بود.

در گروه کانه‌های فلزی نیز امروز ۵۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. دراین گروه نیز اکثریت نمادها حدود یک درصد رشد در قیمت پایانی را تجربه کردند.

همچنین در گروه خودرو ۸۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان در ۸۳۴۲ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت. در این گروه نیز قیمت سهم‌ها عموما رو به افزایش بود.

از جمله معاملات درون گروهی امروز می‌توان به داد و ستدهایی در نماد شرکت‌های توسعه معادن و فلزات، سرمایه‌ گذاری صندوق بازنشستگی، معدنی و صنعتی گل‌گهر، پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان، خدمات انفورماتیک، پتروشیمی فجر و فولاد مبارکه اصفهان نام برد، به طوری که به عنوان نمونه در نماد توسعه معادن و فلزات بیش از ۳۸۵ میلیون سهم به ارزش حدود ۵۶ میلیارد تومان تنها در دو نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۶۲ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۲۰۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۴ هزار و ۸۸۰ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس امروز چندان تغییری نداشت و در تراز ۹۴۷.۶ قرار گرفت. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۲۵۶ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست ۳۳۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۲ هزار و ۳۶۲ نوبت معامله بود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان