arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۶

پیکر شهید محسن حججی تحویل حزب‌الله لبنان شد / یک منبع مطلع: خبر تحویل پیکر شهید حججی را نمی‌توان تأیید کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پیکر شهید محسن حججی تحویل حزب الله لبنان شد.

به گزارش ایلنا، پیکر شهید محسن حججی که در اختیار تروریست‌های داعشی بود تحویل حزب الله لبنان شد.

حزب‌الله لبنان پس از پیروزی بر گروه تروریستی داعش در منطقه القلمون که منجر به انعقاد توافقنامه‌ای برای خروج عناصر این گروه تروریستی از منطقه مرزی میان سوریه و لبنان شد بندی را مبنی بر تحویل پیکر شهید «محسن حججی» و تنی چند از شهدای دیگر مدافع حرم را گنجانده بود. بر این اساس گروه تروریستی داعش باید پیکر شهید محسن حججی و برخی دیگر از شهدای محور مقاومت را تحویل می‌داد.

بر اساس توافق حاصل شده میان حزب‌الله لبنان و گروه تروریستی داعش که به توافق «جرود» معروف شده و با موافقت دولت سوریه نیز روبرو شده عناصر گروه تروریستی داعش بدون درگیری مناطق اشغالی در مرز لبنان و سوریه را تخلیه و به شهر البوکمال انتقال پیدا می‌کنند.
 

یک منبع مطلع: خبر تحویل پیکر شهید حججی را نمی‌توان تأیید کرد

یک منبع مطلع در سفارت ایران در لبنان گفت: در حال حاضر نمی‌توان اخبار منتشرشده مبنی بر تحویلِ پیکر شهید حججی به حزب‌الله لبنان را تأیید کرد.

این منبع مطلع در گفت‌وگو با ایسنا در مورد برخی اخبار منتشر شده مبنی بر تحویل گرفتن پیکر شهید محسن حججی از سوی حزب‌الله لبنان اظهار کرد: منبع خبر منتشر شده در فضای مجازی مشخص نیست. رسانه‌ها در انتشار این اخبار باید دقت و تأمل بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه "بر اساس توافق داعش و حزب‌الله لبنان، پیکر شهید حججی نیز در زمره پیکرهای شهدایی است که قرار است از سوی داعش به حزب‌الله لبنان تحویل داده شود"، ادامه داد: هنوز نمی‌توان تأیید کرد که پیکر شهید حججی تحویل داده شده است یا نه. از دیگر سو باید برای شناسایی شهدا روی پیکر آنها آزمایش DNA صورت گیرد و در همین چارچوب تعیین وضعیت شهدایی که تحویل گرفته می‌شوند، از جمله شهید حججی، زمان‌بر است. 
نظرات بینندگان