arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۹ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۶

استقبال از نمایش «مالیخولیا» در جشنواره وارنا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارگردان «مالیخولیا» از استقبال تماشاگران از این فیلم در جشنواره وارنا بلغارستان خبر داد.

به گزارش انتخاب، مرتضی آتش زمزم به بانی فیلم گفت: یکشنبه گذشته فیلم «مالیخولیا» در جشنواره وارنا بلغارستان به نمایش درآمد. مسوولان این جشنواره به دلیل علاقه ای که به سینمای ایران دارند، روزی تعطیل را به نمایش فیلم ما اختصاص دادند که با استقبال هم مواجه شد. به ویژه آنکه هفته آینده در همین روز مراسم اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد. قبل از نمایش فیلم به همت محمدعلی کیانی رایزن فرهنگی کشورمان در بلغارستان قطعه ای موسیقی از آثار فولکور کشورمان توسط گروه آوای طبری اجرا شد که مورد توجه حضار قرار گرفت.

او ادامه داد: پیش از نمایش فیلم از من خواسته شد که درباره فیلم صحبت کنم و گفتم که این فیلم دعوتنامه ای برای توریست های خارجی و نیز مهمانان جشنواره وارنا است که با دیدن آن مشتاق شوند تا به ایران سفر کنند و گفتم همانطوری که سینمای ایران برای خیلی از مردم جهان جذاب است، قطعاً کشور ما هم برای آنان همین طور خوب جلوه خواهد کرد و مهمان نوازی مردم ایران آنان را جذب خواهد کرد.

این کارگردان همچنین درباره جلسه نقد و بررسی فیلم که دیروز (دوشنبه) در حاشیه جشنواره برگزار شد، توضیح داد: جلسه با حضور منتقدان بلغاری و چند مهمان خارجی با بازخوردهای مثبتی همراه بود و خوشبختانه فیلم مورد پسندشان واقع شده بود. به گفته خودشان اغلب ارتباط خوبی با فیلم برقرار کردند و «مالیخولیا» را اثری زن محور می دانند. دیدگاههایی که درباره فیلم مطرح شد، نشان از آن داشت که «مالیخولیا» را متعلق به بخش متفاوتی از سینمای ایران ارزیابی کردند و سوژه فیلم مورد پسندشان قرار گرفته بود. روی بازیها نظر مساعدی داشتند و من هم توضیح دادم که در زمینه کستینگ فیلم متفاوت عمل کردیم و از یک کمدین (محمدرضا هدایتی) برای بازی در نقشی جدی بهره بردیم و از بازیگران زنی (لاله اسکندری و لیلا اوتادی) که متعلق به بخش بیشتر تجاری سینمای ایران هستند، در این فیلم با چالشی تازه مواجه شدند و امتیاز خوبی هم گرفتند.

آتش زمزم گفت: جذابیت های بصری فیلم و قاب های تورج اصلانی هم جزو امتیازهای فیلم از نظر منتقدان ذکر شد.

یادآور می شود این کارگردان به همراه محمدرضا هدایتی و لاله اسکندری دو بازیگر فیلم در این رویداد سینمایی حضور دارند.

نظرات بینندگان