arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۵ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۰

دعوت پنجاه جشنواره خارجی از فیلم جدید "جعفر پناهی"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش انتخاب؛  پارس توریسم نوشت: بنا به گزارش شرکت wide management (پخش کننده ی فیلم)، «این یک فیلم نیست» ساخته مشترک جعفر پناهی و مجتبی میرتهماسب پس از اولین حضور بین المللی خود در بخش رسمی جشنواره فیلم "کن" 2011 به بیش از پنجاه جشنواره در پنج قاره جهان دعوت شده است.

فيلم «این فیلم نیست» علاوه بر حضور در جشنواره هاي مونترال،تورنتو،پوسان،لندن،بيروت،آمستردام ،ونيز،نيويورك،مسكو،توكيو،در 50سالن سينماي فرانسه نيز اكران مي شود.

پس از کن، جشنواره فیلم "ونیز" (31 آگوست تا 10 سپتامبر، 9 تا 19 شهریور ماه) میزبان این فیلم در بخش نمایش ویژه خواهد بود و این در حالی است که به ندرت فیلمی که در یک جشنواره رده الف شرکت می کند امکان حضور در جشنواره رده الف دیگر را می یابد. به دلیل این ویژگی و به خاطر احترام به انتخاب جشنواره ونیز، پخش کننده جهانی سایر جشنواره هایی که فیلم را از فاصله ی کن تا ونیز درخواست کرده بودند، منتفی دانست و صرفاً فیلم را در دو جشنواره ی "پاریس" و "تولوز" (به دلیل حق کشور صاحب پخش جهانی فیلم) به نمایش درآورد.

پس از ونیز حضور جهانی "این فیلم نیست" به ترتیب در جشنواره های مونترال (کانادا)، تورنتو (کانادا)، اسپلیت (کورواسی)، نورنبرگ (آلمان)، هامبورگ (آلمان)، ونکوور (کانادا)، نیویورک (امریکا)، بیروت (لبنان)، پوسان (کره جنوبی)، ریودوژانیرو (برزیل)، وارساو (لهستان)، والدیویا (شیلی)، آنتالیا (ترکیه)، لندن (انگستان)، مسکو (روسیه)، ویناله (اتریش)، کپنهاگ (دانمارک)، بریسبان (استرالیا)، سوویل (اسپانیا)، استکهلم (سوئد)، لوبلیانا (اسلوونی)، آمستردام (هلند)، توکیو فیلمکس (ژاپن)، آنکارا (ترکیه)، دوبی، هنگ کنگ، استامبول و... قطعی اعلام شده است.

طبق گزارش پخش کننده ی فیلم، اکران عمومی "این فیلم نیست" از 28 سپتامبر (6 مهرماه) در سینماهای فرانسه آغاز خواهد شد و تا کنون نمایش فیلم در 50 سالن سینمای فرانسه قطعی شده است. مراسم افتتاحیه¬ی فیلم 19 سپتامبر (28 شهریور ماه) در "سینماتک پاریس" با حضور کوستاو گاواراس، سرژ توبیانا، پحش کنندگان جهانی و همچنین حامیان فیلم شامل انجمن مولفین و کارگردانان فرانسه، جشنواره جهانی فیلم کن، روزنامه لوموند، روزنامه لیبراسیون و بسیاری از شخصیت های فرهنگی و سینمایی برگزار خواهد شد.

پس از فرانسه نمایش جهانی فیلم در ایتالیا، ژاپن، استرالیا، برزیل و ... ادامه خواهد یافت.

در خلاصه داستان فیلم آمده است جعفر پناهی و مجتبی میرتهماسب، تلاش می کنند تا از طریق به تصویر کشیدن یک روز از زندگی جعفر پناهی، شرایط امروز سینمای ایران را نشان دهند.
نظرات بینندگان