arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۹ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۶

آیت‌الله شاهرودی: داعش نعل وارونه امریکا برای مهار بیداری اسلامی بود

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته با معاون رئیس‌جمهور عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته با معاون رئیس‌جمهور عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش انتخاب، آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی در این دیدار ادعای امریکا برای مقابله با داعش را کذب دانست و آن را را نعل وارونه امریکا برای مهار جریان عمیق بیداری اسلامی و تجزیه جهان اسلام ارزیابی کرد.

وی با تأکید بر  هوشیاری و همبستگی ملت‌ها  گفت: از دولت‌های اسلامی انتظار می‌رود که با گروه‌های تکفیری و توطئه‌های امریکا ازجمله فتنه‌گری‌های طائفه‌ای، قومی، فرقه‌ای و اختلافات مذهبی مقابله کنند.

نوری المالکی، معاون رئیس جمهوری عراق نیز در دیدار با آیت‌الله هاشمی شاهرودی و محسن رضایی، رئیس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، از ایفای نقش سازنده ایران در شئون مختلف سیاسی و اقتصادی عراق تشکر کرد.

وی افزود: مفتخریم که میزبان نخستین سفر عالم برجسته جهان تشیع، حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی و هیأت همراه به عراق  هستیم و امیدواریم این سفر، مایه تحکیم روابط راهبردی دو کشور ایران و عراق باشد.  

نوری المالکی ضمن تشکر از نقش سازنده ایران در شئون مختلف سیاسی و اقتصادی عراق، پیروزی‌های اخیر ارتش و ملت عراق در نبرد با تروریسم را مرهون نقش سازنده علما در بسیج مردمی، همبستگی اقشار مختلف مردم و همراهی دوستان و همپیمانان راهبردی ملت عراق به ویژه جمهوری اسلامی ایران دانست و از آنان تشکر کرد.

معاون رئیس جمهوری عراق همچنین ضمن تشریح زمینه‌های اتحاد ملی و دستاوردهای بزرگ و شیرین همبستگی ملت عراق، استمرار این پیروزی‌ها را مرهون توجه بیشتر نخبگان عراقی به سه مؤلفه «وحدت، امنیت و علائق ملی» دانست.

در این دیدار، ابومهدی المهندس فرمانده حشد الشعبی و جمعی از مسئولان عراقی نیز حضور داشتند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان