arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۶

روسیه: مناطق کاهش تنش در سوریه منافع اسرائیل را نادیده نمی‌گیرد

وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی خاطرنشان کرد تصمیم ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه منافع اسرائیل را نادیده نمی‌گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی خاطرنشان کرد تصمیم ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه منافع اسرائیل را نادیده نمی‌گیرد.

به گزارش انتخاب، به نقل از روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی در مقابل دانشجویان و مدرسان پژوهشکده روابط خارجه در مسکو گفت: تصمیم ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه منافع اسرائیل را نادیده نمی‌گیرد.

از سوی دیگر لاوروف گفت: مسکو آماده همکاری سازنده با واشنگتن است اما رقص تانگو می‌طلبد که دو نفر حضور داشته باشند اما واشنگتن رقص خاص خود را دارد!

وی افزود: واشنگتن از ایفای نقشی در حل و فصل‌ها در سوریه و همچنین از جدا کردن افراد مسلح میانه‌رو از تندروها عاجز مانده است.

لاوروف خاطرنشان کرد: مسکو به گفت‌وگوها با واشنگتن ادامه خواهد داد اما تصمیم ایالات متحده درمورد هیات‌های دیپلماتیک روس بی پاسخ نخواهد ماند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین تصریح کرد که مسکو در مقابل تلاش‌های ناتو برای تغییر توازن نظامی و سیاسی در منطقه اروپا و ناتو نگران است.

از سوی دیگر رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه عنوان داشت: روابط ما با قطر و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس خوب است و ما مخالف درخواست‌ها برای منزوی کردن هر کشوری هستیم.

لاوروف همچنین گفت: قطر و عربستان اعلام کردند که از مذاکرات "آستانه" حمایت می‌کنند و ترکیه نماینده این دو کشور در این مذاکرات است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان