arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۰

ابتکار شهرداری تهران : معامله «پارکینگ خودرو» رسمی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

با ابتکار شهرداری تهران دو کالای جدید به بازار معاملات مسکن وارد شد.


تا پیش از این، خرید و فروش پارکینگ در شهر تهران به صورت غیررسمی انجام می‌شد، طوری که در نقل و انتقال پارکینگ، امکان تنظیم سند محضری وجود نداشت، اما اخیرا معامله «پارکینگ خودرو» به دلیل کمبود آن در عمده ساختمان‌های موجود، به شکل رسمی درآمده است.

علاوه بر فروش پارکینگ، اخیرا معامله «انباری» نیز در ساختمان‌ها رونق گرفته و در مجتمع‌هایی که تعداد انباری در آنها کمتر از تعداد واحدها است، این معامله بیشتر انجام می‌شود.


طبق قوانین ساخت‌وساز در تهران سازنده‌ها نباید کمتر از تعداد واحدهای اداری یا مسکونی، پارکینگ و انباری احداث کنند، اما ظاهرا از آنجا که کوتاهی از این مصوبه آنچنان مورد پیگیری قرار نمی‌گیرد و سازنده با پرداخت خلافی، این نقص را برطرف می‌کند، این فرصت برای صاحبان پارکینگ و انباری بوجود آمده تا املاک‌شان را به نیازمندان با قیمت‌های قابل توجه عرضه کنند.

خرید و فروش پارکینگ و انباری در تهران بیشتر در مجتمع‌های تجاری و اداری انجام می‌شود، این در حالی است که در مجتمع‌های مسکونی، انتقال پارکینگ در قالب اجاره ماهانه صورت می‌گیرد و انتقال انباری نیز خیلی به ندرت انجام می‌شود.

هفته گذشته یکی از معاونت‌های وابسته به شهرداری تهران - معاونت فنی و عمرانی - جزئیات مزایده‌ یک مجتمع تجاری وابسته به خود را اعلام کرد که در آن، تعدادی پارکینگ و انباری برای فروش معرفی شده بود.

بخشی از این مجتمع که در خیابان ولیعصر احداث شده متعلق به شهرداری تهران است و حالا شهرداری تصمیم گرفته برای تامین بخشی از بودجه غیرنقدی خود واحدهای اداری، تجاری و 9 فقره پارکینگ و انباری آن را از طریق مزایده به فروش رساند.

برای فروش مزایده‌ای هر پارکینگ این مجتمع مبلغ 25 میلیون تومان به عنوان نرخ پایه مزایده اعلام شده است و برای فروش انباری‌ها نیز قیمت پایه مزایده 2 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده است.

همچنین واحدهای تجاری - مغازه - نیز که اغلب آنها کمتر از 20 متر مربع مساحت دارند در مزایده با قیمت پایه متری 30 میلیون تومان معرفی شده‌اند که قیمت برخی از آنها تا 40 میلیون تومان هم تعیین شده است.

 در حال حاضر در مناطق شمالی تهران قیمت فروش واحدهای تجاری نوساز در حدود متری 20 تا 30 میلیون تومان اعلام می‌شود که با توجه به آغاز معامله رسمی پارکینگ در تهران و قیمت‌هایی که برای این کالای جدید اعلام می‌شود، مشخص خواهد شد ارزش پارکینگ تقریبا برابر با ارزش خرید یک متر مربع مغازه در پایتخت است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
PORTUGAL
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
0
1
آقا این خلافی یعنی چی ؟ بیشتر شبیه رشوه است تا جریمه !!!!!! خلاف قوانین می سازی ، بعد پولشو میدی ، بعد هیچی به هیچی ، گرفتاری اش هم مال خریدار بدبخته که قرار نیست موقع خرید از همه چیز خبر داشته باشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان