arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۳ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس:

محل واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هم تابلو داشت هم خط کشی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: براساس بررسی ها و نیز مستندات موجود، محل واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی از لحاظ ایمنی هیچ مشکلی نداشته است.

علیرضا سیاه پور، در گفت و گو با ایرنا افزود: در این محور و در محل واژگونی اتوبوس تمام علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی نصب شده و همچنین خط کشی ها نیز رعایت شده است.
 
وی افزود: این نقطه جزو نقاط حادثه خیز هم نیست و شاید بتوان گفت که خستگی و خواب آلودگی و در ادامه آن بی تجربگی راننده باعث بروز این حادثه شده است.
 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس اضافه کرد: تمام تیم های کارشناسی چه تیم های کارشناسی مرکز چه استان همگی استاندارد بودن مسیر را تایید کرده اند.
 
وی علت 70 درصد تصادفات را عامل انسانی و خطای انسانی دانست و اظهار کرد: چون شیب حاشیه جاده یک شیب مناسب است شاید اگر راننده پس از خروج از جاده اجازه می داد اتوبوس به راه خود ادامه دهد اتوبوس واژگون نمی شد.
 
سیاهپور افزود: به نظر می رسد مسافران اتوبوس نیز کمربند ایمنی خود را نبسته بودند و این وظیفه راننده بوده که تذکر دهد و از مسافران بخواهد که حتما کمربند خود را ببندند و اگر چنین شده بود و همه مسافران از کمربند ایمنی استفاده کرده بودند با توجه به اینکه تصادف از نوع شدید نبوده، قطعا میزان تلفات و آسیب ها به حداقل ممکن می رسید.
 
ساعت 3:59 صبح جمعه 10 شهریور96 یک دستگاه اتوبوس که حامل دانش آموزان هرمزگانی بود که برای اردو به شیراز رهسپار شده بودند، در محدوده شهرستان داراب فارس دچار سانحه و واژگون شد.
 
بر اساس آخرین آمار ارائه شده، در این حادثه 7 دانش آموزان جان خود را از دست دادند.
داراب در 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
نظرات بینندگان