arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۵ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶

پروفسور سمیعی: ایران مهد علم در دنیاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روفسور مجید سمیعی، برترین جراح مغز و اعصاب جهان و رئیس مرکز جراحی نوروساینس هانوفرآلمان گفت: دانشمندان ایرانی در تمامی عرصه های علمی جهان شهره هستند و به همین دلیل آینده بسیار روشن برای قشر تحصیل کرده کشورمان پیش بینی می کنم.

به گزارش ایرنا این پزشک مشهور جهان روز شنبه در نشست تخصصی با مدیران و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها که در بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد برگزار شد اظهار کرد: باید از وجود متخصصان ایرانی استفاده و امکاناتی برای حضور آنان در عرصه های علمی جهان فراهم کنیم.
 
وی گفت: در کشور پنج میلیون دانشجو وجود دارد، ایران مهد علم در دنیا محسوب می شود.
سمیعی از مسئولان و مدیران خواست تا زمینه پیشرفت را برای دانشجویان فراهم کنند و افزود: زمانی که دانشمندان و متخصصان ایرانی در حوزه و یا رشته ای کار جدید انجام دهند، گام های جدی بردارند.
 
پروفسور سمیعی به اقداماتی که در قاره آفریقا داشته است اشاره کرد و گفت: دبیر فدراسوین جهانی شدم، وظیفه خود دانستم تا در حوزه مغز و اعصاب در تمامی دنیا کار انجام شود، آرزوی من این بود که رشته مغز و اعصاب در تمامی مکان ها به پیشرفت زیادی برسد و هر بیماری که به بیمارستان می آید، بداند که بلایی سرش نخواهد آمد و به سلامت مرکز را ترک خواهد کرد.
 
وی اشاره ای به کشته شدن بیماران در این حوزه در سال های گذشته در دنیا کرد و افزود: بعضا در برخی از کشور ها از جمله کشور های آفریفا هزاران نفر در این خصوص تلف می شدند، حتی تعداد زیادی بعد از عمل جراحی مغز و اعصاب کشته می شدند، من آرزو داشتم این رشته را به جایی برسانم که بیماران با اطمینان کامل به بیمارستان بیایند و به بهترین وضع مرکز را ترک کنند.
 
پروفسور سمیعی در خصوص جراحی جدید نیز که داشته است گفت: تلاش برای جراحی جدید داشته ام، هزاران نفر جراح در این راستا تربیت کرده ام تا به بیماران در سطح دنیا کمک کنند.
 
وی افزود: در یک کشور در قاره آفریقا با تعداد زیادی جمعیت یک پزشک مغز و اعصاب وجود نداشت، تعداد مرگ و میرها در این خصوص بسیار بالا بود، حتی گفته می شد فوت این بیماران بیش از سه برابر کشته شده های بیماران ایدز هستند.
 
وی گفت: تلاش خواهیم کرد تا جراحی مغز و اعصاب را با مدرن ترین شیوه و با استاندارد های بالا به تمامی جهان بکشانیم.
 
وی در خصوص قاره آفریقا اظهار کرد: در سال دو هزار و هفت یک پزشک به این منطقه اعزام کردیم هم اکنون در آنجا بیش از 200 نفر پزشک در این راستا فعالیت می کنند و سالانه حدود سه هزار عمل جراحی نیز انجام می شود و حتی دانشجو نیز در این حوزه تربیت می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: من به کشور عشق و علاقه دارم و سعی می کنم که در این حوزه در کشورم خدمت کنم اما همیشه خود را از حوزه سیاسی و اقتصادی دور نگاه داشته ام، فعالیت های من در زمینه خیریه و داوطلبانه است.

* آمادگی کار فوق العاده در بجنورد را داریم
 
پروفسور سمیعی با بیان اینکه آمادگی کار فوق العاده در بجنورد را داریم گفت: از مسئولان اساتید می خواهیم که برای انجام کاری با هم متحد باشند، مخالفت نکنند تا پروژه ای در این شهر انجام شود، من نیز علاقه مند هستم تا کار درستی انجام شود.
 
وی افزود: هر پروژه ای را که شروع کنم باید به سرانجام برسانم.
 
پروفسور سمیعی در بخشی از سخنانش در خصوص ارتباط قلبی با خانواده و سایرین اشاره ای کرد و گفت: بدون ارتباط قلبی انسان ها هیچ وقت خوشبخت و لذت بخش زندگی نخواهند کرد.
 
وی اشاره ای نیز به سفر های خود به بیشتر کشور های دنیا کرد و گفت: ملت ها را شناخته ام، خواسته های آنان را می دانم، در ایران ارتباط قلبی خوبی بین خانواده وجود دارد، بزرگ ترین قدرتی که ملت ایران دارد تربیت خانوادگی است.
 
پروفسور سمیعی اشاره ای نیز به قدرت علمی ایران در گذشته ها کرد و گفت: ملت ایران علم و دانش را به تمام جهان برد، زمانی که در اروپا از علم صحبتی نبود در ایران دانشمندان بزرگی در زمینه های مختلف علمی داشتیم.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون باید از خودسوال کنیم که چرا که وضعیت علمی گذشته را نداریم اظهار کرد: باید در راستای تولید علم و انتشار آن در کشور تلاش کنیم و این تلاش ها باید مضاعف باشد و تنها برای منفعت شخصی قدم بر نداریم.
نظرات بینندگان