arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۹ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۶

راه چمنی: تحلیل روحانی درست است/ نقد باید در راه اصلاح امور باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی ایران اسلامی با بیان این که تحلیل رییس جمهوری از فضای سیاسی کشورتحلیلی درست است گفت: هرکس که نقدی می کند باید انگیزه آن از نقد خیرخواهانه و در راه اصلاح امور باشد.

محمدرضا راه چمنی روز شنبه درمورد سخنان حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در گفت وگوی زنده تلویزیونی شامگاه سه شنبه مبنی بر این که اگر بخواهیم فضای سیاسی کشور را بسنجم، من این فضای یک ماه گذشته را خیلی می‌پسندم. دراین یک ماه گذشته انتقادها سالم‌تر و نرم‌تر بود و لحن‌های خشونت‌آمیز در فضای رسانه‌ای ما کمتر دیده می‌شد، افزود: رییس جمهوری درست گفته اند و تحلیل درستی از فضای سیاسی کشور به خصوص بعد از انتخابات دولت دوازدهم داشتند.
 
وی ادامه داد: البته جز آن بحث هایی که نامزدها در مناظره ها داشتند که مقداری به دور از انتظار بود اما در بقیه ایام انتخابات و حتی بعد از آن، ایام آرامی بود.
 
دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی ایران اسلامی اضافه کرد: بعد از انتخابات تا فاصله مراحل تنفیذ و تحلیف و حتی انتخاب کابینه دوازدهم شاید برخی جناحها و گروه های سیاسی نقدها و پیشنهاداتی داشتند اما در کل فضای آرامی را مشاهده کردیم.
 
راه چمنی گفت: این فضای آرام حتی در بررسی کابینه دولت دوازدهم در مجلس دهم هم مشاهده شد و همه نمایندگان چه مخالف و چه موافق بسیار اخلاق مدارانه ، متین با رعایت موازین شرعی و قانونی و با استدلال برخورد کردند و مسایل و مشکلاتی هم که بود را منطقی مطرح کردند.
 
وی در ادامه افزود: نقد با تخریب فرق می کند ممکن است نقدی هایی هم به صورت ظریف و غیرمستقیم بیان شد ولی به نظر تند و تخریبی نبود.
 
دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی ایران اسلامی نقد منصفانه و دلسوزانه را نقدی دانست که راهکار و پیشنهاد داشته باشد و گفت: صرف این که کسی بیاید بگوید این کار درست یا غلط است یا خوب است یا بد که نقد گفته نمی شود در واقع نقد منصفانه و دلسوزانه باید در راه اصلاح امور و سیاست ها باشد نه تخریب.
 
راه چمنی افزود: هرکس که نقدی می کند باید انگیزه آن از نقد خیرخواهانه باشد یعنی از روی خیرخواهی یک سیاست ناصحیح را اصلاح کند که به نفع مردم و کشور نیست البته آن هم با استدلال و کار کارشناسی باید این نقد صورت بپذیرد.
 
رییس جمهوری در نخستین گفت وگوی تلویزیونی خود با مردم گفت: در ایام انتخابات فضای کشور ما به رغم این که بسیار رقابتی بود و همه جناح‌های مختلف و رقبای انتخاباتی فعال بودند ، اما در عین حال فضا بسیار اخلاقی و قاعده‌مند بود. یعنی همه قواعد بازی را بلد بودند.
 
وی ادامه داد : اگر می خواهیم به اهدافی که ملت، انقلاب و نظام ما می‌خواهد برسیم، راهی جز وحدت، اتحاد و تعامل با یکدیگر نداریم.
 
رئیس جمهوری تصریح کرد: فضای سیاسی را اگر بخواهم بسنجم، من این فضای یک ماه گذشته را خیلی می‌پسند.
 
وی با بیان این که در این یک ماه گذشته انتقادها سالم‌تر و نرم‌تر بود و لحن‌های خشونت‌آمیز در فضای رسانه‌ای ما کمتر دیده می‌شد، گفت: حتی در مجلس شورای اسلامی ما برای رأی اعتماد وزرا، فضای بهتر و زیباتری را نسبت به دولت یازدهم مشاهده کردیم. اینکه همه با هم و کنار هم باشیم و اگر نقدی داریم دلسوزانه و مشفقانه همدیگر را نقد کنیم و به فکر اهداف بلند آینده‌مان باشیم بسیار مهم است و باید این مسأله را مدنظر قرار دهیم.
برچسب ها: راه چمنی ، انتخابات
نظرات بینندگان