arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۱ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۰

افشاي پيشنهاد عجیب قذافي در مورد مسجدالاقصي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شيخ تيسيرالتميمي قاضي القضات فلسطين براي نخستين بار فاش کرد که معمر قذافي ديکتاتور ليبي پيشتر در يک جلسه سري به سران عرب پيشنهاد داده بود که براي حل مسأله مسجدالاقصي يک مسجد ديگري به همين نام در جاي ديگر ساخته شود.

به گزارش انتخاب؛ التميمي تصريح کرد: در همايشي که در سال 2001 در اردن و چند ماه پس از آغاز انتفاضه دوم برپا شد من و عطاءا... حنا سخنگوي وقت کليساي ارتودکس در قدس نيز از اعضاي هيأت شرکت کننده فلسطيني در اين همايش بوديم. در حاشيه اين همايش قذافي براي برگزاري نشستي سري از ما دو نفر دعوت کرد و در آن جلسه از طرح خبيثانه خود براي تشکيل دولتي تحت نام اسراطين(مشتق از دو کلمه اسراييل و فلسطين) خبرداد. وي در آن جلسه گفت: مسجدالاقصي نبايد مانعي بر سر راه تشکيل اين کشور اسراطين باشد بنابراين پيشنهاد داد که ميتوان مسجد ديگري در يک جاي ديگر با مساحتي به مراتب بزرگتر از مسجدالاقصي ساخت و اين موضوع را حل و فصل کرد. سران عرب هيچ مخالفتي بااين طرح من ابراز نکرده اند.

پس از پايان جلسه محرمانه من و عطاءا... حنا روبروي قذافي ايستاده بوديم ناگهان قذافي به صليبي که روي سينه عطاءا... حنا بود اشاره کرد و در اقدامي عجيب پرسيد: اين صليب چقدر وزن دارد ؟ چقدر مي ارزد؟ حنا با تعجب پاسخ داد: اين جور چيزها ارزش ديني، عقيدتي و معنوي دارد. من از اين فرصت استفاده کردم و به قذافي گفتم: براي مقدسات نه مي توان ارزش مالي گذاشت و نه جايگزين براي آن درست کرد. قذافي نگاهي با خشم به من کرد و بدون خداحافظي از ما جدا شد.

التميمي افزود: يک ماه پس از اين حادثه بنده دعوتنامه اي رسمي از سوي وزير دادگستري ليبي براي سفر به اين کشور دريافت کردم. مرحوم ياسر عرفات را از اين دعوت آگاه کردم. عرفات نيز به من گفت: بهتر است به اين دعوتنامه پاسخ مثبت ندهي و عازم ليبي نشوي. عرفات به من گفت: به دليل اينکه پاسخ رد به درخواستش داده اي او مي خواهد همانند امام موسي صدر از دست تو خلاص شود.
نظرات بینندگان