arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۲ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۶

کشتی فرنگی نوجوانان جهان؛ کاید خورده و مدهنی فینالیست شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پایان دور مقدماتی رقابت‌های پنج وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان، کاید خورده و مدهنی فینالیست شدند و سید مجتبی حسینی برای کسب مدال برنز به روی تشک خواهد رفت.

به گزارش انتخاب، دور مقدماتی پیکارهای پنج وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان از صبح امروز دوشنبه به میزبانی شهر آتن یونان آغاز شد که در پایان نمایندگان اوزان ۵۸ و ۶۳ کیلوگرم ایران راهی دیدار نهایی شدند و حسینی در وزن ۱۰۰ کیلوگرم نیز به دیدار رده بندی راه یافت.
 
۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جهان/ ۲ طلا و یک برنز در انتظار ایران 
 
رضا نژاد و حسینوند نیز در  اوزان ۵۰ و ۵۴ کیلوگرم از دور رقابتها کنار رفتند.
 
بر این اساس نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:
 
در وزن ۵۰ کیلوگرم، میلاد رضانژاد در دور نخست به مصاف ولادمیر زابیوروتا از روسیه رفت، اما در حالی که با نتیجه ۲ بر یک از حریف عقب بود در ادامه با ضربه فنی مغلوب شد. در ادامه با توجه به شکست حریف روس مقابل نماینده ژاپن، رضانژاد از گردونه رقابت‌ها حذف شد. در این وزن نمایندگان ژاپن و آذربایجان فینالیست شدند.
 
در وزن ۵۴ کیلوگرم محمد حسین‌وند به مصاف کنستانتینوس دامیاناکیس از یونان رفت و با نتیجه ۱۰ بر یک به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد به مصاف لاوت از آمریکا رفت و با نتیجه ۵ بر یک مغلوب حریف شد. در ادامه با توجه به شکست حریف آمریکایی، حسین‌وند هم از این رقابت‌ها حذف شد. در این وزن فرنگی کاران روسیه و قزاقستان راهی فینال شدند.
 
در وزن ۵۸ کیلوگرم، محسن مدهنی در دور اول به مصاف ویت لبل از کشور چک رفت و در همان تایم اول با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شد. وی در مبارزه دوم و در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف ایوو ایلیف از بلغارستان رفت و در پایان، مقتدرانه و با حساب ۱۴ بر صفر پیروز شد. مدهنی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف کانتر از مولداوی رفت و با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شد. مدهنی با این پیروزی راهی مرحله نیمه نهایی شد و با نتیجه ۱۰ بر ۲ تاکیشیتا از ژاپن را در ۳ دقیقه و ۲۵ ثانیه شکست داد و به فینال رسید. وی باید در فینال با سونو از هند مبارزه کند.
 
در وزن ۶۳ کیلوگرم مصطفی کایدخورده پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف روسلان حدیث‌اف از آذربایجان رفت و با نتیجه ۶ بر یک برنده شد. وی در دور سوم به مصاف راخیت ساگیمبای از قزاقستان رفت و با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی رفت. او در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۲  از سد اوتار ابولادزه از گرجستان گذشت و فینالیست شد. حریف وی در فینال، دیمیترو میروشنیک از اوکراین است.
 
در وزن ۱۰۰ کیلوگرم، سید مجتبی حسینی در دور نخست به مصاف یوری ناکازاتو از ژاپن رفت و در حالیکه با نتیجه ۳ بر ۲ از حریف پیش بود توانست با ضربه فنی به پیروزی برسد. حسینی در دور دوم به مصاف میلنوف از بلغارستان رفت و با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید. حسینی در این مرحله به مصاف مهمت آچی از ترکیه رفت و با پیروزی ۲ بر یک راهی دیدار نیمه نهایی شد.
 
وی در این مرحله در برابر مایکل شولتز از آمریکا با نتیجه یک بر صفر باخت و به رده بندی رفت.
 
این رقابت‌ها طبق قانون جدید اتحادیه جهانی کشتی برگزار شد و نفرات راه یافته به دیدار فینال، رده بندی و شانس مجدد باید از ساعت ۱۱ صبح فردا سه شنبه به وقت ایران برای دومین بار در مراسم وزن کشی شرکت کنند. در ادامه دیدارهای شانس مجدد و دور مقدماتی پنج وزن دوم از ساعت ۱۲ به وقت ایران آغاز می شود.پس از آن از ساعت ۱۸ فردا سه شنبه دیدارهای رده بندی و فینال پنج وزن نخست برگزار خواهد شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان