arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۲ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۶

دلجویی عربستان از ایران و دستور دربار پادشاه

حمید محمدی، رییس سازمان حج و زیارت
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در لحظه لحظه حج امسال عنایات خداوند رحمان به وضوح مشهود بود. صرف نظر از فضای سیاسی بسیار سنگین منفی، پیچیدگی های اجرایی به دلیل ورود دیر هنگام برای انعقاد قراردادها، از دست رفتن زیر ساختها، افزایش حجاج، بلاتکلیفی نسبت به قطعیت حج، دغدغه های امنیتی و... خود به خود چنان کار را سخت کرده بود که اگر نبود عنایات حصرت حق و الطاف ائمه اطهار علیهم السلام، کار به این سهولت پیش نمی رفت.
 
الحمدلله اکنون شاهد رضایت حجاج هستیم. باید قدردان تلاشهای جناب آقای دکتر صالحی امیری که در راه اندازی حج و مقاومت در برابر موج سنگین مخالفتها نقش بسیار چشمگیری داشتند، باشیم. به سهم خود دعاگوی ایشان و همه شما عزیزان بوده ام و نایب الزیاره هستم.

مصرانه بر این باور بودم که باز شدن مسیر حج و عزتمندانه برگزار شدن آن که الحمدلله اینگونه شد، می تواند مشکلات سیاسی دو طرف را کاهش دهد. در طول سفر دیدار و گفتگویی در دو مرحله با وزیر حج و یک دیدار نیز با امیر مدینه داشتم که خیلی مثبت بود. دو روز قبل در ضیافت ملک شرکت کرده و با ایشان و  ولیعهد که نقش مهمی در امور دارد مصافحه کردم که خودشان پوشش رسانه ای وسیعی دادند.
 
هشتم شهریور نامه ای گله مندانه به وزیر حج نسبت به وجود تبلیغات علیه ایران در تلویزیون عربستان نوشتم و تاکید کردم این شیوه خلاف توافقات و اراده دو طرف برای برگزاری حجی آرام است. بلافاصله تلفنی دلجویی کردند و تاکید کرد که پیگیری می کند تا از طریق وزارت تبلیغات جلوی اینگونه اقدامات را بگیرد. و شنیدید که روز گذشته دربار پادشاه دستور توقف تبلیغات علیه ایران و شیعه را به رسانه ها داد.

مکه مکرمه/ سه شنبه ۱۴ شهریور ماه
نظرات بینندگان