arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۹۵۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۹ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۶

چربی کدام قسمت از بدن سلول‌های سرطانی تولید می‌کند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نتایج یک مطالعه نشان داد، چربی‌های دور شکم با تولید نوعی پروتئین موجب می‌شود تا سلول‌های سالم به سلول‌های سرطانی تبدیل شوند.

به گزارش انتخاب، چربی دور شکم با تولید پروتئین‌هایی به سلول‌های سالم آسیب می‌زند و زمینه رشد سلول‌های بدخیم را فراهم می‌‌کند.

 چربی کدام قسمت از بدن سلول‌های سرطانی تولید می‌کند؟
 
به گفته محققان آمریکایی، چربی‌ دور شکم با تولید نوعی پروتئین موجب می‌شود تا سلول‌های سالم به سلول‌های سرطانی تبدیل شوند.

کارشناسان بهداشتی باور دارند، چاقی نقش پررنگی در بروز سرطان‌های پستان، روده بزرگ، پروستات و کلیه دارد.

پژوهشگران آمریکایی با تأکید بر نتایج یک مطالعه می‌گویند: «چربی‌ دور شکم پروتئین‌هایی تولید می‌کند که رشد سلول‌های سرطانی را تأمین می‌کنند».

این پژوهشگران با یادآوری این موضوع که آنها می‌دانستند چاقی یک فاکتور مهم در ابتلا به سرطان است، گفتند: «ما اطلاعات کمی راجع به اینکه چگونه چاقی و اضافه وزن موجب تبدیل سلول‌های سالم به سلول‌های سرطانی و بدخیم می‌شوند، داشتیم؛ مطالعه ما نشان می‌دهد شاخص توده بدنی یا "BMI"، بهترین نشانگر ریسک ابتلا به سرطان نیست؛ بلکه چاقی دور شکمی، و به خصوص میزان پروتئین موسوم به " فیبروبلاست رشد فاکتور 2" می‌تواند نشانه بهتری برای سرطانی شدن سلول‌ها باشد».

پروفسور جیمی‌برنارد از دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید: «همیشه یک عامل در اینکه فرد مبتلا به سرطان شود، دخیل است اما انتخاب‌های هوشمندانه مانند رژیم غذایی سالم، ورزش و ترک عادات پرخطر مانند استعمال دخانیات می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد».

طبق آمار دولتی از هر 4 بزرگسال در انگلیس یک نفر دچار چاقی و اضافه وزن است؛ یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد، چربی باعث افزایش سطح استروژن می‌شود که در افزایش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها نقش دارد.

این مطالعه به تحقیقات اخیر افزوده است که نزدیک به 90 درصد از مردان بالغ در کشورهای توسعه یافته دچار چاقی و اضافه وزن هستند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان