arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۹۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۲ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۶

کی‌روش: به هیچ عنوان خوب بازی نکردیم / عملکردی داشتیم که پر اشتباه بود

سرمربی تیم ملی فوتبال می‌گوید به نتایج و عملکرد ایران در راه صعود به جام جهانی افتخار می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرمربی تیم ملی فوتبال می‌گوید به نتایج و عملکرد ایران در راه صعود به جام جهانی افتخار می‌کند.

به گزارش انتخاب، کارلوس کی روش پس از توقف تیمش مقابل سوریه با حساب دو بر دو در نشست خبری حضور یافت و اظهار کرد: در درجه اول باید بگویم که بسیار افتخار می کنیم که نتایج و علمکرد فوق العاده ای که در ده بازی گذشته داشتیم.
 
کی‌روش: به هیچ عنوان خوب بازی نکردیم / عملکردی داشتیم که پر اشتباه بود

او ادامه داد: از بعد صعود کار فوق‌العاده‌ای انجام دادیم. ۱۲ بازی بدون شکست داشتیم و صعودمان را از دو بازی قبل از مسابقات به تثبیت رساندیم.

سرمربی تیم ملی درباره عملکرد شاگردانش گفت: ما به هیچ عنوان خوب بازی نکردیم. عملکردی داشتیم که پر اشتباه بود. اشتباهات ما در زمین زیاد بود. در قدم اول امشب به این نتیجه باید برسیم که فاصله و راه بسیار زیادی تا جام جهانی داریم. اگر می‌خواهیم با تیم‌های بین‌المللی هم سطح باشیم کارهای بسیار زیادی باید انجام دهیم. به شخصه فکر می‌کنم تعدادی از بازیکنان جوان نتوانستند با فشار بازی کنار بیایند. وقتی تیمی در دوازده بازی گذشته گل نخورده ولی امروز وقتی اولین گل را می‌خورد و بازیکنان جوان اینطور به لرزه می‌افتند، دچار گمراهی می‌شوند که گل نخورند و عجله برای پیروزی دارند.

او ادامه داد: وقتی یک بر صفر عقب بودیم تعدادی از بازیکنان ما استرس داشتند اما باید در نیمه اول سه گل می زدیم. با این حال توانستیم به بازی برگردیم و دو بر یک پیروز میدان بودیم اما در لحظات پایانی بازی را از دست دادیم. اینجا همان جایی است که باید تجربیات به چشم بیاید. دلیل دومی که امروز شاهد تساوی در خانه بودیم و نتوانستیم نتیجه را حفظ کنیم اینکه سوریه تیم خوبی بود و انگیزه زیادی داشت. هیچ تیم دیگری به اندازه سوریه که مقابل ما بازی کرد، نتوانست ما را دچار مشکل کند. حتما باید به تیم سوریه تبریک بگویم چون به پلی‌آف رفتند. الان زمان این است که کار را شروع کنیم و یک برنامه مدون و خوب در راه جام جهانی داشته باشیم. مخصوصا باید بازیکنانی که در لیگ داخلی بازی می کنند را خوب آماده کنیم چون به اندازه کافی برای بازی در جام جهانی آماده نیستند. الان ۱۰ ماه وقت داریم و ان‌شاءالله همه چیز درست شود.

کی‌روش اظهار کرد: مطلب دیگری که این هفته به آن پی بردیم این است که بازیکنان، مربی و رییس فدراسیون، زمانی که اردو رخ می‌دهد با این مشکلات مواجه می شوند و این خوب نیست. مشق شب را باید قبلا انجام داد.

سرمربی تیم ملی با انتقاد از ریوجی ساتو گفت: کلام آخرم را به داوران در آسیا اختصاص می‌دهم. عملکردشان بسیار بسیار ناامید کننده بود. کیفیت داوران در آسیا بسیار ناامید کننده است. بسیار ناراحت کننده است که داوران بدون داشتن آمادگی لازم این بازی‌ها را قضاوت می‌کنند. مهارت لازم برای تصمیم گیری در لحظات مهم بازی را ندارند. بازی چین با ازبکستان، دیداری که داور پنالتی را علیه ازبکستان گرفت یک اشتباه تاریخی بود و هیچگاه فراموش نمی‌شود. امروز در نیمه اول شاهد بودیم وقتی تیم سوریه به گل رسید حداقل ده دقیقه از بازی را اتلاف کردند. فقط دروازه‌بان سوریه ۵ دقیقه خود را روی زمین انداخت.

او ادامه داد: آنقدر به داور گفتنم که اگر آمبولانس لازم است ما در ایران داریم. او در نیمه اول چهار دقیقه وقت اضافه گرفت. نیمه دوم وقتی دنبال برگشت به بازی بودند، پنج دقیقه وقت اضافه اعلام کرد. برای ما جای سوال است چون کشورهای ژاپن و چین ساعت‌های خوبی می‌سازند. داور بسیار نا امید کننده بود. به خاطر اینکه افرادی که حرفه‌ای فکر می‌کنند باید به خوبی حمایت شوند. آرزوی موفقیت برای شما و هواداران تیم ملی که به ورزشگاه آمدند، دارم. باز هم روی این ایده باید تاکید کنیم که تلاش ما این بود که روی یک برد خانگی تمرکز کنیم.

کی‌روش گفت: روز گذشته درباره قدرت گلزنی ایران صحبت کردیم. متاسفانه امروز که دو گل زدیم، دو گل هم خوردیم. تیم ما نشان داد تحت فشار مشکل دارد. این مشکلات وقتی حل می شود که بازی‌های بین‌المللی داشته باشید. یک تیم بالغ و باتجربه نمی‌تواند گل اول ما را بخورد. هیچ بازیکنی مقابل دروازه نبود. نیاز به بلوغ بیشتری داریم. درون زمین نیاز به رهبر داریم. احتیاج دارم بازیکنان قدرت و اختیار بیشتری داشته باشند و وقتی لازم است به بازیکنان جوان اشتباهات را گوشزد کنند. از بعد کار هجومی خوب بودیم. هفت، هشت موقعیت خوب داشتیم و باید سه چهار گل می‌زدیم. الان کار ما دست بازیکنان نیست. کار دست برنامه آماده سازی است که در اختیار داریم.

او درباره اینکه آیا ایران می‌تواند بازی بین المللی خوب داشته باشد، گفت: بعد از هفت سال من شخص مناسبی نیستم که پاسخگوی این سوال باشم. شما فردا به فدراسیون فوتبال بروید و جواب آن را بگیرید. یک مطلب وجود دارد که به آن شکی نداریم. نمی‌توانیم تصمیماتی را که می‌گیریم کنار بگذاریم. این مشکلی بود که قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ داشتیم. با تمام احترام به تاج می‌توانم بگویم چه صحبتی با او داشتم. امروز بازی‌های مقدماتی رسما برای ما به پایان رسید. به او عرض کردم که اردوی آخر و دفعه آخری است که شما از زبان من هر صحبتی درباره برنامه ریزی و آینده می‌شنوید. از این به بعد هیچ گونه ورودی به این مسائل نخواهم داشت. هر بار درباره برنامه بهتر صحبت می‌کنم در آخر اینگونه به نظر می‌آید که من پسر بد ماجرا هستم. هیچوقت هیچ چیزی را برای خودم نخواستم اما در قسمتی از رسانه‌ها من آدم بد معرفی شدم.  به رییس محترم فدراسیون گفتم و به شما هم می‌گویم از این به بعد درباره برنامه ریزی فدراسیون فوتبال از من حرفی نمی‌شنوید.

سرمربی پرتغالی درباره اینکه همیشه از امکانات انتقاد کرده اما همیشه موفق بودیم. مردم خوشحال هستند اما این نگرانی را دارند که بعد از او چه اتفاقی می افتد، تاکید کرد: این یک داستان مجزا است. امشب به اندازه کافی سر درد دارم. من فردی نیستم که بخواهم مشکل‌ساز شوم. به هیچ عنوان نیتم این نیست که مشکلات را اینجا به ارمغان بیاورم. بدترین سوء تفاهم به وجود آمده این است که وقتی درباره زمین بهتر بازی بهتر، تجهیزات بهتر و ... صحبت می‌کنم درباره مشکلات صحبت نمی‌کنم بلکه درباره راهکارها و راه‌حل‌ها صحبت می‌کنم. راجع به مسائل و راه‌حل‌هایی صحبت می‌کنم که می‌تواند فوتبال ایران را به جلو هدایت کند. شما می‌روید و اشاره می‌کنید که کی‌روش درباره مشکلات صحبت کرد. وقتی درباره زمین خوب در آکادمی صحبت می کنم، درباره مشکلات نیست بلکه درباره آینده فوتبال ایران صحبت می کنم که مفید خواهد بود.

او در پاسخ به این سوال که آیا بازی با کره جنوبی و سفر به خاور دور روی تیم او تاثیر گذاشته بود، تاکید کرد: شکی نیست. از بعد ریکاوری بسیار دشوار است. باری تیم ما بسیار متفاوت بود چون دو پرواز داشتیم و بازیکنانم یک روز کامل نخوابیدند. سوریه با یک پرواز مستقیم اینجا آمد. همان طور که گفتم نباید به خاطر این بازی عزا یا ختم بگیریم. راجع به تیمی صحبت می کنیم که در گروه اول است و صعود خود را از دو بازی قبل تثبیت کرده است. همیشه بیشتر می‌خواهیم و می‌خواهیم بهترین باشیم. بازی امروز را بسیار خوب شروع کردیم. در چند دقیقه اول موقعیت های زیادی داشتیم. بعد از ۱۲ بازی وقتی گل می خورید، کل تیم بهم می‌ریزد. بازیکنانم خوب به بازی برگشتند. اشتباهاتی که امشب درون زمین دیدید، اشتباهاتی نیست که نتوان تصحیح کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
عزارائیل
|
Netherlands
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
0
0
ای ..... کیروش که تو هم با سیاست تبانی کنار آومدی
نظرات بینندگان