arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۹ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶

کاخ سفید: اکنون زمان تمرکز بر مذاکره با کره‌شمالی نیست

سندرز تصریح کرد، دولت آمریکا قصد دارد اقدامات شدیدی، چه از منظر دیپلماتیک، چه از منظر اقتصادی علیه پیونگ‌یانگ در پی گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کاخ سفید: اکنون زمان تمرکز بر مذاکره با کره‌شمالی نیست 
سخنگوی کاخ سفید گفت، اولویت دولت واشنگتن خلع سلاح هسته‌ای در شبه‌جزیره کره بوده و اکنون فرصت نیست که زمان زیادی را با تمرکز بر مذاکره با کره شمالی گذراند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت، اولویت واشینگتن خلع سلاح هسته‌ای در شبه‌جزیره کره و حفاظت از شهروندان ایالات متحده است.

سندرز تصریح کرد، دولت آمریکا قصد دارد اقدامات شدیدی، چه از منظر دیپلماتیک، چه از منظر اقتصادی علیه پیونگ‌یانگ در پی گیرد.

او با توصیف کره شمالی به عنوان «تهدیدی جهانی» از کشورهای جهان، از جمله روسیه و چین خواست اقدامات بیشتری در قبال آن انجام دهند.

این سخنگو همچنین اظهار کرد: برای ما اکنون زمان آن نیست که زمان زیادی را با تمرکز بر گفت‌وگو با کره شمالی صرف بکنیم.

روسیه از پیشنهاد چین، برای توقف آزمایش‌های نظامی و هسته‌ای کره شمالی، در قبال توقف رزمایش‌ها و تمرین‌های مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی، حمایت کرده‌است. هر دو کشور در عین حال خواستار بازگشت فوری به میز مذاکره هستند.

در حالی که آمریکا خواهان شدیدترین تحریم‌های ممکن علیه پیونگ‌یانگ شده است، ولادیمیر پوتین گقته است: تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی نتیجه منفی می‌دهد.

در یکی از تازه‌ترین اظهارات مقام‌های کره شمالی، نماینده این کشور در سازمان ملل متحد گفت که دولتش «کادوهای بیشتری» برای آمریکا دارد. ظاهرا این اشاره به سخنان پیشین کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی‌ است که در خرداد ماه گفته بود: پیونگ‌یانگ در نظر دارد یک بسته هدیه بزرگ‌تر برای ایالات متحده بفرستد. اندکی پس از آن سخنان بود که کره شمالی موشک‌های قاره‌پیما و آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد.

هان ته‌سونگ، نماینده کره شمالی در سازمان ملل گفت: اقدامات دفاعی اخیر از طرف کشور من هدیه‌ایست که تنها برای آمریکا تهیه شده است. ایالات متحده کادوهای بیشتری دریافت خواهد کرد.
نظرات بینندگان