arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶

ترزا می به ترامپ: سلاح‌های اتمی کره‌شمالی به لندن نزدیک‌‌تر است تا لس‌آنجلس/ خواهان اقدام فوری هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ترزا می به ترامپ: سلاح‌های اتمی کره‌شمالی به لندن نزدیک‌‌تر است تا لس‌آنجلس/ خواهان اقدام فوری هستیم 
نخست وزیر انگلیس در گفت‌وگو با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با وی بر لزوم تدابیر "سریع" برای مقابله با تهدید هسته‌ای کره شمالی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، ترزا می، نخست وزیر انگلیس با دونالد ترامپ گفت‌وگوی تلفنی انجام داد و بعد از این گفت‌وگو آنها از چین خواستند هر آنچه در توان دارد برای بازداشتن کره شمالی از تحریک‌های بیشتر انجام دهد.

اخیرا مقام‌های انگلیس در یک نشست کابینه این کشور هشدار دادند که سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی بیشتر از آنکه به لس آنجلس نزدیک باشد به لندن نزدیک‌ است.

یک سخنگوی دولت انگلیس بعد از گفت‌وگوی تلفنی ترزا می و دونالد ترامپ گفت: ترزا می تاکید داشت که انگلیس به همکاری با آمریکا و شرکای بین‌المللی خود برای اعمال فشارهای اقتصادی بر کره شمالی از طریق تدابیر بیشتر از جمله تحریم‌ها ادامه خواهد داد.

وی عنوان کرد: نخست وزیر انگلیس بر اهمیت این موضوع تاکید کرده که شورای امنیت سازمان ملل همچنان با دستیابی به توافق سریعی بر سر تدابیر جدید با صدای بین‌المللی واحد و قدرتمندی حرفش را بزند.

وی افزود: نخست وزیر انگلیس گفته است که با رهبران اتحادیه اروپا نیز همکاری خواهد کرد تا تدابیر بیشتری برای اعمال فشار بر حکومت کره شمالی اتخاذ شود.

این سخنگو در عین حال تصریح کرد که نخست وزیر انگلیس و رئیس‌جمهور آمریکا توافق داشتند که چین نقش مهمی در این بحران دارد و باید از همه اهرم‌هایش به منظور متوقف کردن این اقدامات غیرقانونی کره شمالی استفاده کند تا ما بتوانیم امنیت کشورهای منطقه را تضمین کنیم.
نظرات بینندگان