arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
آغاز جوانگرایی در وزارت علوم

میرزایی ۴۲ ساله معاون وزارت علوم شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
میرزایی ۴۲ ساله معاون وزارت علوم شد 
حسین میرزایی به عنوان سرپرست جدید معاونت فرهنگی-اجتماعی وزارت علوم انتخاب شد تا روند جوانگرایی در این وزارتخانه در دولت دوازدهم کلید بخورد.
 
حسین میرزایی دانشیار جامعه‌شناسی و عضو هیئت علمی گروه توسعه دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، متولد سال 1354 و 42 ساله است. انتصاب او به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم در زمره یکی از نخستین انتصابات سید ضیا هاشمی است و آن را می‌توان در تداوم تمایل هاشمی به جوانگرایی در وزارت علوم ارزیابی کرد. میرزایی در حال حاضر جوانترین عضو شورای معاونین وزارت علوم است.
 
در سوابق علمی میرزایی مواردی همچون رتبه اول فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و رتبه اول دکترای جامعه شناسی در سال 1378، برگزیده هفتمین دوره کتاب سال دانشجویی جایزه جلال آل احمد(1380)، چهارمین جشنواره خوارزمی(1381) و دومین جشنواره بین‌المللی فارابی(1387) به چشم می‌خورد. به لحاظ اجرایی نیز میرزایی سوابقی همچون ریاست جهاد دانشگاهی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، مدیر کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ریاست پژوهشکده مطالعات اجتماعی و فرهنگی وزارت علوم و دبیر جشنواره بین‌المللی فارابی را دارا می باشد.
 
او در دوران تحصیل در زمره دانشجویان فعال در انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران بوده و به لحاظ فکری در این سال‌ها به عنوان یک چهره اصلاح طلب میانه‌رو شناخته شده است. انتصاب او که در زمره نیروهای نزدیک به هاشمی محسوب می‌شود، نشان‌دهنده آن است که وزارت علوم، در حوزه فرهنگی-اجتماعی مسیر طی شده در دولت یازدهم را ادامه خواهد داد.
نظرات بینندگان