arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۸ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶

آلمان: کشورهای شرق اروپا پناهجویان را بپذیرند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت کشور آلمان اعلام کرد که در برابر کشورهایی که از رای دادگاه عالی اتحادیه اروپا برای پذیرش پناهجویان سرباز زنند، واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش انتخاب به نقل از رویترز، «توماس دی مایزر» وزیر کشور آلمان امروز (چهارشنبه) اظهار داشت که در برابر کشورهایی که به رای صادره از دادگاه عالی اتحادیه اروپا تن ندهند و سهم خود در پذیرش بخشی از پناهجویان را بر عهده نگیرند، واکنش نشان خواهد داد.
 

 وی اعلام کرد: من اکنون انتظار دارم که کشورهای شرق اروپا به وظایف خود عمل کنند و تعداد پناهجویانی که برای آنها مشخص شده را بپذیرند، در غیر اینصورت اقدام قانونی متناسب در چارچوب اتحادیه اروپا علیه این کشورها گرفته خواهد شد.

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه شکایت اسلواکی و مجارستان درباره سیاست های مهاجرتی اتحادیه اروپا را فاقد اعتبار ارزیابی کرد.

اتحادیه اروپا کشورهای شرق اروپا از جمله اسلوواکی، مجارستان و لهستان را مامور کرده تا پناهجویان را در کشورهای خود مستقر کنند. تصمیمی که البته با واکنش سخت این کشور ها مواجه شده است، به گزارش بلومبرگ لهستان امروز خطاب به اتحادیه اروپا گفته که در اتحادیه اروپا هیچ کشور درجه دومی وجود ندارد و به نوعی تصمیم این اتحادیه را زیرسوال برده است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان