arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۱۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۳ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۰

چشم و همچشمي در خريد خانه آخرت؛ قبر 120 ميليون توماني

در گذشته وقتي کسي به ديار باقي مي شتافت، خانواده اش دغدغه خريد قبر و تأمين هزينه آن را نداشتند،
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در گذشته وقتي کسي به ديار باقي مي شتافت، خانواده اش دغدغه خريد قبر و تأمين هزينه آن را نداشتند،

به گزارش سرویس اجتماعی "انتخاب"؛ جنازه را به قبرستاني براي دفن مي سپردند و خانه آخرت معمولاً بدون هزينه يا با هزينه کمي فراهم مي شد.به مرور با افزايش قيمت کالا و بهاي خدمات، قيمت قبر و هزينه هاي برگزاري مراسم ختم نيز به صورت نجومي رو به افزايش گذاشت. در اين شرايط قيمت خانه آخرت نيز جاي تأمل دارد؛ به گونه اي که قيمت يک قطعه قبر دو طبقه محوطه حرم برخي از امامزادگان شيراز برابر با خريد يک آپارتمان 3 خوابه است. البته با مشاهده قيمت قبور در امامزادگان مي توان به فاصله بين فقير و غني حتي در ميان اموات هم پي برد!

به گفته يک منبع آگاه در خريد و فروش قبر در امامزادگان، برخي افراد بيشتر به خاطر چشم و همچشمي و اينکه قيمت قبر را به رخ فاميل خود بکشند، اقدام به خريد قبرهاي گران مي کنند و برايشان فرقي ندارد قبري که مي خرند، کجا باشد. اما در اين ميان هستند کساني که از سر ارادت فراوان به اهل بيت عصمت(ع)، دوست دارند پس از مرگشان کنار يکي از ذريه پيامبراکرم(ص) و نوادگان آن حضرت دفن شوند، ولي با اين قيمت ديگر فکر خريد قبر در جوار امامزادگان حتي به ذهنشان هم خطور نمي کند.

قبر 120 ميليون توماني

رئيس اداره بقاع و اماکن متبرکه فارس در گفتگو با خبرنگار ما با بيان اينکه قيمت قبر در محوطه حرم امامزادگان با توجه به مکاني که فرد درخواست مي دهد متغير است، گفت: به طور متوسط قيمت يک قطعه قبر در اين اماکن، بين 25 تا 50 ميليون تومان است و در صورت 2 طبقه و سه طبقه بودن به 120 ميليون تومان نيز مي رسد.

رضايي اضافه کرد: البته با توجه به اينکه مکان قبر در سر دو نبش، گوشه سالن و يا در نقاط ديگر از محوطه امامزاده واقع شده باشد، قيمت ها متفاوت است.

وي اظهار داشت: يکي از علل بالا بودن قيمت قبر در محوطه حرم امامزادگان، ظرفيت محدود دفن و کسب درآمد براي پرداخت هزينه هاي عمراني و ساير فعاليتهاي مورد لزوم در اين اماکن متبرکه مي باشد.

اين مقام مسؤول ادامه داد: هم اکنون در طرحهاي جديد حرم امامزادگان، دفن اموات در سالنهاي اصلي و نزديک به ضريح ممنوع مي باشد.

وي با بيان اينکه قيمت قبر از سوي کميسيون ساماندهي قبور در بقاع متبرکه تعيين مي شود، يادآور شد: در حال حاضر گران قيمت ترين قبر در بين حرم امامزادگان شيراز مربوط به بخشي از سالن امام رضا(ع) در حرم سيد علاء الدين حسين مي باشد.رضايي با بيان اينکه سفارش دفن در حرم شاهچراغ ممنوع است، گفت: درآمد حاصل از فروش قبر در محوطه حرم امامزادگان استان فارس حدود يک ميليارد و 500 ميليون تومان در سال مي باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
J.V.K
|
UNITED STATES
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
3
2
هفته پیش ما در حرم حضرت عبدالعظیم 3طبقه خریدیم160میلیون
ناشناس
|
NORWAY
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
0
10
این پولها تو جیب کی میره؟ همانها که برای مردم از روز ترس از آخرت و روز جزا بارها سخن رانده اند و خود در ناز و نعمت زندگی میکنند ..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
1
3
مرداد ماه امسال در سفر عمره یکی ازاعضای کاروان ما در مدینه منوره برحمت خدا رفت و در قبرستان بقیع با ائمه معصوم علیهم السلام همجوار شد . هیچگونه هزینه ای برای کفن و دفن وقبر و... دریافت نکردند تمامی خدمات صد در صد رایگان بود . با خود فکر میکنم اگر قبرستان بقیع دست ما بود ...؟
سمند...
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
0
4
من که وصیت کردم که مرا در ماشین خودم دفن کنند...هم جادار تره ..هم کولر داره...هم برام فاتحه میخونه...(ُسمند سخنگو)
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
0
3
باورهای غلط رفتارهای غلط تری را می سازد که نمونه آن در خریدن قبر در مکان های مقدس به قیمت های نجومی و به اصطلاح به نام مذهب است که به جای خرج کردن این مبالغ که در دین مبین اسلام به آنها سفارش اکید شده مانند رسیدگی به یتیمان و دردمندان در این راه خرج می شود به امید شفاعت که یقینا" شفاعتی به این دلیل برای کسی میسر نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
1
2
فریفت شما را فزونی جستن تا به قبرها رسیدید / قرآن مجید
شهروند خوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
2
0
شرف المکان بالمکین عزت یک جا از نشیننده آن است. انسان به خاک ارزش میدهد نه خاک به انسان. ارزش کربلا از امام حسین است نه ارزش امام حسین از کربلا.
خانم قصری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
0
0
فروش یک قطعه قبر 2 طبقه واقع در قطعه 202 بهشت زهرای تهران در محلی مناسب -مجاور خیابان اصلی-دارای سند تفکیک شده توسط مالک سند-آماده سند زدن-قابل استعلام- کاملا زیر قیمت -فروش فوری به علت مهاجرت
نظرات بینندگان