arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۳ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۶

دو حادثه مشابه در تهران و اهواز/ فرار هالیوودی دو زندانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دو حادثه مشابه در تهران و اهواز/ فرار هالیوودی دو زندانی 
فرار از زندان به سبک فیلم‌های سینمایی در دو حادثه مشابه در تهران و اهواز. گریز دو زندانی با نقشه مشابه اما با سرنوشتی متفاوت. هر دو زندانی با نقشه قبلی خودشان را به بیمارستان رساندند و با کمک همدستانشان از دست ماموران زندان گریختند؛ دو حادثه یکی در بیمارستان شهدای هفتم تیر تهران و دیگری در مرکز سوانح سوختگی طالقانی اهواز.

شهروند نوشت: این زندانیان پس از ضرب‌وشتم ماموران از سوی همدستانشان موفق به فرار شدند. زندانی فراری تهرانی ساعاتی بعد در یکی از بیمارستان‌های تهران تسلیم مرگ شد؛ اما از زندانی فراری اهوازی هیچ خبری در دست نیست.

حدود ساعت ٢بعدازظهر روز سه‌شنبه ماموران کلانتری ١٣٠ نازی‌آباد در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت خبر مرگ مشکوک مرد ٣٥ ساله‌ای را اعلام کردند. بنابر اظهارات ماموران این فرد در بیمارستان امیرالمومنین در حالی تسلیم مرگ شده بود که از ناحیه ران و کتف به ضرب گلوله زخمی شده بود. دقایقی بعد از اعلان این خبر، بازپرس ایلخانی به همراه اکیپ تشخیص هویت آگاهی در بیمارستان حاضر شدند.

فرار زندانی از بیمارستان هفتم‌تیر

با آغاز تحقیقات و در بررسی‌های اولیه مشخص شد که این مرد ٣٥ساله یک زندانی فراری بوده است که ظهر همان روز از دست ماموران زندان گریخته بود. این فرد که به جرم ٥٣ فقره سرقت، به زندان و تبعید محکوم شده بوده، خودش را به بهانه معاینه پزشکی از زندان به بیمارستان هفت‌تیر رسانده بود، اما هنگام خروج از بیمارستان، با کمک عده‌ای که با سلاح سرد به ماموران بدرقه زندان حمله کرده بودند، موفق به فرار شده بود.

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد، این فرد زمانی که در حیاط بیمارستان در حال سوارشدن به خودروی ویژه حمل زندانیان بوده، یکی از دوستانش با قمه به سرباز همراه او حمله و با ضربه‌ای به دست این سرباز او را مجروح می‌کند. در همان حال یکی از نگهبانان بیمارستان که قصد جلوگیری از فرار متهم را داشته، از سوی عده‌ای دیگر از دوستان زندانی مورد ضرب‌وجرح قرار می‌گیرد و او هم مجروح می‌شود. سپس متهم به کمک چند مرد موتورسوار و پیاده از حیاط بیمارستان خارج می‌شود. او با دستبند و پابند زندان سوار بر ترک یکی از موتورها می‌شود. در همین حین یکی از دیگر از ماموران بدرقه با کلت چند تیر هوایی شلیک می‌کند. اما وقتی با بی‌توجهی زندانی فراری مواجه می‌شود، به سمت آنها شلیک می‌کند. با وجود این اما زندانی همراه با همدستانش موفق به فرار می‌شوند.

در بررسی دوربین‌های بیمارستان مشخص شد که ١٠نفر با چهار موتورسیکلت از ساعت‌ها قبل از حادثه در حیاط بیمارستان و محوطه اطراف آن در انتظار انتقال زندانی به این مرکز درمانی بودند که در هنگام خروج زندانی از بیمارستان و حین سوارشدن خودرو برای مراجعت به زندان، با چاقو و قمه به سمت ماموران زندان حمله می‌کنند. همچنین در تصاویر به دست آمده مشخص شد که مامور زندان، پس از صدور چند فرمان ایست و شلیک چند تیر هوایی، در حالی‌که با پای پیاده در تعقیب زندانی فرار بوده، چهار گلوله به سمت آنها شلیک می‌کند؛ با این حال آنها موفق به فرار می‌شوند.

اما فرار از این مهلکه پایان کار زندانی فراری و همدستانش نبود. زندانی فراری در جریان فرار مورد اصابت گلوله مامور زندان قرار گرفته بود و دوستانش با اطلاع از این موضوع به‌سرعت از محل حادثه دور شدند و در پارک وصال نازی‌آباد دستبند و پابند زندانی را از او جدا و لباس‌هایش را عوض کردند. آنها در حین تعویض لباس متوجه خونریزی شدید دوستشان شدند. دو گلوله در ران پا و یک گلوله هم در کتف این زندانی را بشدت مجروح کرده بود. شدت خونریزی او باعث شد، تا همدستانش او را در همان حال در پارک وصال رها کنند. ساعتی بعد فردی ناشناس با اورژانس تماس می‌گیرد. با حضور ماموران اورژانس در محل رهاشدن این زندانی زخمی، پلیس هم مطلع شده و در محل حادثه حاضر می‌شود. زندانی فراری که به علت خونریزی شدید بیهوش شده بود، بلافاصله به بیمارستان امیرالمومنین(ع) منتقل می‌شود اما به دلیل شدت جراحات وارده و خونریزی جانش را از دست می‌دهد. به دستور بازپرس ایلخانی جسد متوفی برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای شناسایی و بازداشت همدستان فراری وی ادامه دارد.

دومین حادثه اما صبح دیروز در اهواز اتفاق افتاد. فرار یک زندانی دیگر با نقشه‌ای مشابه آنچه روز سه‌شنبه در تهران رخ داده بود. در این حادثه هم همدستان و دوستان یک زندانی با حمله مسلحانه به خودروی حمل زندانی در محوطه بیمارستان سوانح سوختگی اهواز، او را فراری دادند. در این حادثه یکی از پرسنل درمانی این بیمارستان به ضرب گلوله زخمی شده است.

فرار زندانی سابقه‌دار در اهواز
ساعت ١٠:٣٠ دقیقه صبح دیروز یک زندانی به علت سوختگی به بیمارستان سوانح‌سوختگی طالقانی اهواز اعزام شده بود که پیش از وارد‌شدن بیمار به داخل بیمارستان عده‌ای ناشناس شروع به تیراندازی کردند. افراد مسلح که نقاب به چهره داشته و ظاهرا از قبل اطلاع داشتند که یکی از زندانیان قرار است به بیمارستان منتقل شود، اقدام به تیراندازی هوایی در محل بیمارستان کردند و درنهایت با ایجاد رعب و وحشت باعث فراری‌دادن زندانی شدند. فرمانده انتظامی اهواز حادثه تیراندازی بیمارستان طالقانی اهواز را طرحی از قبل برنامه‌ریزی‌شده برای فرار یک زندانی سابقه‌دار عنوان کرد. از سرنوشت زندانی فراری و همدستانش هم خبری در دست نیست و مسئولان انتظامی اهواز از ارایه توضیحات بیشتر درخصوص این حادثه خودداری کردند. این در حالی است که با پیگیری‌های خبرنگار «شهروند» از دانشگاه علوم پزشکی اهواز مشخص شد که در این حادثه یک پزشک جوان از کادر درمانی این بیمارستان به دلیل اصابت گلوله مجروح شده، اما حال عمومی او رضایت‌بخش است.
نظرات بینندگان