arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۱ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۶

شهرک شولا در غرب دیرالزور آزاد شد/ ورود کاروان امدادی و لجستیک وارد به دیرالزور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع سوری از آزاد شدن شهرک شولا در غرب شهر درالزور خبر دادند و گفتند که کاروانی از کمک‌های غذایی و همچنین کاروانی از تجهیزات نظامی به شهر دیرالزور رسید.

به گزارش انتخاب، منابع میدانی در دیرالزور در شرق سوریه اعلام کردند که ارتش سوریه پس از شکستن محاصره شهر دیرالزور، موفق شد مسیر منتهی به تیپ 137 در غرب دیرالزور را پاکسازی و امن کند.

این مسیر ، مسیر امدادرسانی به شهر دیرالزور است و کاروانی از کمک‌های غذایی و دارویی امروز بعدازظهر وارد شهر شد تا مردم شهر پس از سه سال و حدود دو ماه محاصره، کمک‌های غذایی دریافت کنند.

به گفته منابع میدانی، ارتش سوریه مسیر باز شده به دیرالزور را به عرض 10 کیلومتر تأمین امنیت کرده است.

جنگنده‌های روسیه در ادامه منهدم کردن مواقع و نقاط تمرکز داعش همچنان مناطق متعددی در غرب شهر دیرالزور مانند جبل ثرده را هدف قرار می‌دهند.

همزمان منابع دیگری از رسیدن تجهیزات نظامی متعدد مثل قایق‌های نظامی، پل‌های شناور و موشک‌انداز به غرب شهر دمشق خبر دادند و گفتند که 300 نیروی نظامی روسی نیز به شهر اعزام شدند.

این تجهیزات همزمان با ادامه عملیات در محور کباجب به دیرالزور رسید.

نیروهای سوری به فرماندهی سرتیپ محمد خضور عملیات را از محور کباجب به سوی دیرالزور ادامه دادند و موفق شدند امروز شهرک شولا را به صورت کامل آزاد کنند. باقیمانده عناصر داعش از این شهرک عقب‌نشینی کردند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان