arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۲۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
المانیتور:

جنجال در ایران بر سر حواشی بازی با سوریه / زنان ایرانی پشت گیت های استادیوم آزادی ماندند، زنان سوری آزادانه از تماشای بازی لذت بردند

اقدام مسئولان ایرانی در جلوگیری از ورود زنان ایرانی به استادیوم آزادی باعث ایجاد جنجال های بسیار شد، آن هم زمانیکه به زنان سوری اجازه ورود داده شد تا از بازی لذت ببرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
المانیتور نوشت: اقدام مسئولان ایرانی در جلوگیری از ورود زنان ایرانی به استادیوم آزادی باعث ایجاد جنجال های بسیار شد، آن هم زمانیکه به زنان سوری اجازه ورود داده شد تا از بازی لذت ببرند.

به گزارش «انتخاب»،  در دوم سپتامبر، سایت فروش بلیط بازی ایران و سوریه اغاز به کار کرد، این بار اما گزینه ی دیگری قابل مشاهده بود: زنان در کنار مردان نیز می توانستند بلیط ها را بخرند.

در ایران زنان اجازه ورود به استادیوم فوتبال را ندارند چراکه برخی از مسئولان بر این باورند که فحاشی و برخی اقدامات غیراخلاقی از سوی تماشاگران مرد ممکن است باعث توهین به زنان شود.

در همین حال، فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که برنامه ای برای فروش بلیط به زنان ندارد. با این وجود، بسیاری از زنان پیش از آن اقدام به خرید بلیط کرده بودند تا بازی تیم ملی شان را ببینند.

در روز پنجم سپتامبر، چندین ساعت پیش از اغاز مسابقه، تعدادی از زنان در مقابل استادیوم ازادی تجمع کردند تا به استادیوم ورود کنند. با این حال این اتفاق نیافتاد، در مقابا، زنان سوری بدون هیچگونه تلاشی از سوی مسئولان برای جلوگیری از ورود آنها، از گیت ها عبور کردند.

بسیاری از فعالان شبکه های اجتماعی این اتفاق را برای زنان ایرانی تحقیر کننده و توهین امیز توصیف کردند، ان هم درحالیکه آن ها شاهد ورود ازادانه زنان سوری به استادیوم ازادی بودند.

چندین دقیقه پیش از شروع بازی، پیمان یوسفی گزارشگری ورزشی ایران از عدم حضور زنان ایرانی در استادیوم گله کرد، اقدامی که بی سابقه بود و توجهات بسیاری را جلب کرد.

در همین حال، تعدادی از نمایندگان زن مجلس ایران خواستار صدور مجوز برای ورود به استادیوم شدند. شهیندخت مولاوردی دستیار رئیس جمهور نیز با استناد با منشور حقوق شهروندی گفت که حضور زنان در استادیوم های ورزشی حق زنان است.

رسانه های ایرانی نیز به دقت این مسئله جنجالی را دنبال کردند. تعدادی از رسانه ها، پیروز بازی ایران و سوریه را زنان سوری عنوان کردند و برخی دیگر از پارادوکسی گفتند که از یک سو به زنان ایرانی اجازه حضور در ورزشگاه را نمی دهد و از سوی دیگر زنان سوری به راحتی از گیت ها عبور می کنند.

درحالیکه در ایران همچنان از ورود زنان به استادیوم های فوتبال جلوگیری بعمل می آید، اما محسن غرویان از روحانیون ساکن قم معقتد است که حضور زنان در استادیوم فوتبال مشکل شرعی ندارد و بر این باور است که دولت باید زمینه ها برای این اتفاق را فراهم کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۷
غیر قابل انتشار: ۰
mohammad
|
Canada
|
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
0
0
اخيرا فدراسيون سوريه عليه فدراسيون ايران شکايت کرده که چرا به زور روسرى بر سر زنان بى حجاب سوريه در ورزشگاه گذاشته است٬ ....
نظرات بینندگان