arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۶

لاوروف: بر سر مناطق کاهش تنش در سوریه توافق خواهد شد/ ژان لو دریان: کناره‎گیری اسد از قدرت شرط نیست

وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با همتای فرانسوی خود در مسکو اعلام کرد که برای پیوستن هرچه سریعتر ادلب به مناطق کاهش تنش در سوریه تلاش خواهیم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با همتای فرانسوی خود در مسکو اعلام کرد که برای پیوستن هرچه سریعتر ادلب به مناطق کاهش تنش در سوریه تلاش خواهیم کرد.

به گزارش انتخاب، «سرگئی لاوروف» و «ژان لو دریان» به ترتیب وزرای خارجه روسیه و فرانسه امروز در مسکو درباره آخرین تحولات مربوط به منطقه بحث و تبادل نظر و سپس نشست خبری مشترک برگزار کردند.
 
لاوروف: بر سر مناطق کاهش تنش در سوریه توافق خواهد شد/ ژان لو دریان: کناره‎گیری اسد از قدرت شرط نیست

لاوروف در ابتدای نشست خبری از نفش رئیس جمهور فرانسه برای حل بحران لیبی تقدیر و تشکر کرد و گفت: سند حل و فصل بحران لیبی گام مهمی است و از آن حمایت می کنیم.

وی در ادامه به بحران سوریه اشاره و تاکید کرد که دو طرف روسی و فرانسوی درباره حمایت انسانی از ملت سوریه رایزنی کردند.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه نشانه‌هایی درباره پیشرفت حل بحران سوریه وجود دارد، گفت: توافق بر سر منطقه چهارم(ادلب) کاهش تنش در سوریه حاصل خواهد شد.

رئیس دستگاه دیلپماسی روسیه با تاکید بر ادامه تلاش‌ها برای انجام گفت‌و‌گوی سوری سوری بین دولت سوریه و معارضان افزود:برای پیوستن هرچه سریعتر ادلب به مناطق کاهش تنش در سوریه تلاش خواهیم کرد.

سرگئی لاوروف گفت: ارتش سوریه و معارضان پس از تلاش برای ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه باید به مبارزه با تروریسم اقدام کنند.

سرگئی لاوروف همچنین به تنش ایجاد شده بین آمریکا و کره شمالی اشاره کرد و گفت: هر گونه اقدامات تحریک آمیز کره شمالی بویژه در خصوص آزمایش موشکی آن را محکوم می کنیم. ما بر بازگشت به گفت‌و‌گو درباره حل بحران کره شمالی تاکید داریم.

وزیر خارجه روسیه افزود: دلایل متقنی وجود دارد که نشان می دهد گروه تروریستی «داعش» به سلاح های شیمیایی در سوریه دست یافته است.

از سوی دیگر، ژان لو دریان وزیر خارجه فرانسه نیز اعلام کرد که پاریس استفاده از هرگونه سلاح شیمیایی را در سوریه محکوم می‎کند.

وزیر خارجه فرانسه گفت: درباره مرحله ما بعد داعش سوالاتی مطرح می‌کنیم و در آن بر ضرورت حل سیاسی بحران سوریه تاکید داریم.

لودریان افزود: به نظر می رسد که تلاش‌ها برای حل بحران لیبی ادامه دارد و می توانیم به یک توافق پایدار درباره بحران دست بیابیم.

وی تصریح کرد: آتش بس در سوریه باید اجرایی و درگیری ها متوقف شود تا فرصت برای حل سیاسی بحران فراهم شود.

وزیر خارجه فرانسه گفت: کناره گیری اسد از قدرت شرط نیست، بلکه باید انتقال سیاسی قدرت در سوریه آغاز شود؛ بدون اینکه کناره گیری اسد در این فرآیند سیاسی هدف باشد.
منبع: فارس
برچسب ها: لاوروف ، سوریه ، بشار اسد
نظرات بینندگان