arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۶

پروانه مافی: تأثیر مذاکرات حج در رفتار عربستان مشهود است/ وزارت خارجه فضا را در دست دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پروانه مافی: تأثیر مذاکرات حج در رفتار عربستان مشهود است/ وزارت خارجه فضا را در دست دارد 
نماینده مردم تهران در مجلس معتقد است جمهوری اسلامی همواره رویکردی در جهت افزایش سطح روابط و کاهش خصومت‌ها داشته لذا از سعودی‌ها برای انجام مذاکرات برای تغییر سطح روابط دیپلماتیک استقبال می‌کند.

پروانه مافی نماینده مردم تهران با اشاره به دستور پادشاهی عربستان مبنی بر ممنوعیت رسانه های داخلی و خارجی وابسته به این کشور در حمله به ایران و مذهب تشیع به خانه ملت گفت: رسانه های وابسته به عربستان همواره ید طولایی در اهانت به جمهوری اسلامی و مذهب شیعه داشتند که همین باعث تیرگی روابط می شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در ادامه با اشاره به مثبت بودن نتیجه مذاکرات حج با عربستان و ازسرگیری اعزام حجاج ازسوی ایران، یادآور شد: تأثیر این مذاکرات در رفتارهای دیپلماسی اخیر عربستان سعودی مشهود بوده است.

وی افزود: پایبندی دوطرف به مفاد موافقتنامه ای که برای ازسرگیری اعزام حجاج به عربستان به امضا رسیده بود، باعث کاهش اختلافات شده و عربستان از این طریق قصد بازگشت به فضای مسالمت آمیز روابط دوجانبه را دارد.

مافی در ادامه با بیان اینکه رویکرد جمهوری اسلامی همواره افزایش سطح روابط و پایین آوردن میزان خصومت بوده است، تأکید کرد: اتفاقی که در سال های گذشته در کشورمان به واسطه حمله اعضای برخی گروهی های خودسر به سفارت عربستان صورت گرفت باعث سوءاستفاده عربستان و قطع روابط دیپلماتیک دو کشور شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با این حال ضمن اینکه جمهوری اسلامی به پرونده سفارت رسیدگی و با عوامل خاطی برخورد کرد و وزارت امور خارجه نیز فضا را به خوبی در دست دارد لذا شرایط برای پذیرفتن درخواست عربستان سعودی مبنی بر برقراری مذاکرات برای برقراری مجدد روابط فراهم است.
نظرات بینندگان