arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۳ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۶

نظر تیم امنیتی ترامپ درباره گزینه نظامی علیه کره شمالی: "وحشتناک" است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نظر تیم امنیتی ترامپ درباره گزینه نظامی علیه کره شمالی:
در حالی که دونالد ترامپ صحبت از گزینه نظامی علیه کره شمالی می‌کند، تیم امنیتی ترامپ اعلام کردند که گزینه نظامی علیه کره شمالی "وحشتناک" خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی بیست، چندی قبل کره شمالی ششمین آزمایش اتمی خود را انجام داد که با واکنش بسیاری از کشورها از جمله آمریکا مواجه شد. در همین حال با وجود اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از گزینه نظامی درباره بن‌بست مساله کره شمالی صحبت می‌کند، اعضای تیم امنیت ملی وی در نشستی به قانونگذاران اعلام کرده‌اند که آنان به دنبال تشدید فشارهای اقصتادی و دیپلماتیک علیه کره شمالی هستند و گزینه نظامی علیه این کشور وجود ندارد.

یک منبع خبری و مطلع از نشست سناتورها با تیم امنیتی دونالد ترامپ شامل رکس تیلرسون، وزیر خارجه، جیمز ماتیس، وزیر دفاع، دنیل کوتز، رئیس اطلاعات ملی و ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که پشت درهای بسته برگزار شد، گفت: مذاکرات معقولی در این باره انجام گرفت. گزینه‌های نظامی وحشتناک توصیف شد. آنها اعلام کردند رهبر کره شمالی به توسعه تکنیکی برنامه‌ هسته‌ای خود ادامه می‌دهد. آنها باید تدابیر دفاعی خود را به بهترین شکل ممکن فراهم کنند اما جزئیاتی درباره گزینه نظامی مطرح نشد و تنها گزینه‌هایی مبنی بر افزایش ظرفیت‌ها برای حفاظت از کشور و منطقه اعلام شد.

بر اساس اخبار منتشر شده از این نشست، انتظار نمی‌رود که پاسخ نظامی از سوی آمریکا به کره شمالی داده شود مگر اینکه پیونگ یانگ آمریکا و یا خاک یکی از متحدان این کشور را مورد هدف مستقیم قرار دهد.
نظرات بینندگان