arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۳ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۰

واكنش عجیب دولت فلسطین به سخنان احمدی نژاد:این حرفها كمك به اسرائیل است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با تحریف اظهارات احمدی نژاد در روز قدس درباره تشكیل دولت مستقل فلسطین، تشكیلات خودگردان فلسطین نیز در این باره به موضع گیری عجولانه ای پرداخت.

به گزارش عصرایران، شماری از رسانه های غربی، به نقل از رئیس جمهور ایران گزارش دادند كه وی گفته است به رسمیت شناخته شدن دولت مستقل فلسطینی، نخستین گام در مسیر محو موجودیت اسرائیل است.

با انتشار گسترده این خبر، تشكیلات خودگردان فلسطین به شدت از اظهارات احمدی نژاد انتقاد كرد.

خبرگزاری رسمی دولت خودگران فلسطین(وفا) خبر داد كه این تشكیلات در واكنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور ایران درباره اینكه برپایی دولت مستقل فلسطین در مسیر محو اسرائیل است اعلام كرد: این اظهارات به اهداف راستگرایان اسرائیل كمك می كند!

قرار است سازمان ملل متحد در سپتامبر امسال درخواست به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 را بررسی و به رای بگذارد. براساس این درخواست، دولت مستقل فلسطینی در محدوده كرانه باختری رود اردن، قدس شرقی و نوار غزه به رسمیت شناخته می شود.

هم اكنون فلسطین از نظر سازمان ملل متحد یك كشور مستقل و یك عضو كامل نیست.
در واكنش به سخنان احمدی نژاد ، سخنگوی تشكیلات خودگردان گفت: ما در تشكیلات خودگردان فلسطین این اظهارات را رد می كنیم. ما به این اظهارات با سوء ظن نگاه می كنیم چرا كه این حرف ها به اهداف راستگرایان اسرائیلی كمك می كند. راستگرایان اسرائیل مخالف مراجعه به سازمان ملل متحد برای به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطین هستند و در نیت و مقاصد فلسطین و صدق تعهدات ما درباره راه حل برپایی دو دولت (فلسطین و اسرائیل) در مرز 1967 ابراز تردید و تشكیك می كنند.

وی مدعی شد: اظهارات احمدی نژاد با طرح عربی صلح كه در نشست تهران وزیران امور خارجه كشورهای اسلامی نیز تایید شد در تناقض است. در طرح عربی صلح بر گسترش صلح میان مردم عرب ومسلمان از یك سو و اسرائیل از سوی دیگر تاكید شده و قطعنامه های شورای امنیت به ویژه قطعنامه شماره 1515 نیز براین موضوع اتفاق نظر دارند.

وی ادامه داد: این موضع رئیس جمهور ایران به جناح راست اسرائیل كمك می كند زیرا چیزی در اختیار جناح راست اسرائیل قرار می گذارد تا این جناح بتواند در راستی مقاصد تشكیلات خودگردان فلسطین تشكیك كند و در تبلیغ و گسترش ادعاهایی برای مخالفت با مراجعه به سازمان ملل متحد از آن استفاده كند. اظهارات احمدی نژاد آنقدر كه به جناح راست اسرائیل كمك می كند به مسیر صلح در منطقه كمكی نمی كند.

آمریكا و اسرائیل مخالف مراجعه به سازمان ملل متحد برای به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی است و جالب اینجاست كه تشكیلات خودگران چنین موضع تندی علیه آمریكا نگرفته است!

آمریكا تهدید كرده است رسمیت یافتن دولت مستقل فلسطینی را در شورای امنیت وتو خواهد كرد.

تنها شورای امنیت سازمان ملل متحد اختیار و صلاحیت تایید ورود عضو جدیدی به جمع اعضای سازمان ملل متحد را دارد به شرط اینكه حداقل 9 عضو از 15 عضو شورای امنیت به این موضوع رای مثبت بدهند و هیچ یك از اعضای دائم نیز، رای منفی ندهد و  اصطلاحاً وتو نكند.

شورای امنیت از 10 عضو غیردائم و انتخابی و 5 عضو دائم یعنی فرانسه، آمریكا، روسیه، چین و انگلیس تشكیل شده است.

برخی از رسانه های خارجی به نقل از احمدی نژاد مدعی شده اند كه تشكیل دولت مستقل فلسطین نخستین گام در مسیر محو اسرائیل است.
این در حالی است كه براساس متن منتشر شده در سایت ریاست جمهوری، احمدی نژاد گفته است:" به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطین نقطه نهایی و هدف نیست، بلكه گام اول و سكوی رو به جلو در جهت آزاد‌سازی همه سرزمین فلسطین است. "

البته رویترز كه خبر احمدی نژاد را با تیتر محو اسرائیل منتشر كرده است در متن خبر، عبارت صحیح را نیز آورده است اما آنچه كه از سوی رسانه های خارجی منعكس شده همان موضوع محو اسرائیل است.

پیش از شمار زیادی از مقامات ارشد در كابینه منتخب مردم فلسطین در غزه، ضمن قدردانی از مواضع و حمایت های ایران، خواستار ادامه این روند شده بودند.
در همین راستا ، اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت مردمی فلسطین در پیامی به ملت ایران با تاكید بر اینكه امام راحل ارزش جهاد برای قدس و فلسطین را اعتلا بخشیدند، تاكید كرده بود: با وجود محاصره، ملت فلسطین همچنان صبور و بردبار و همیشه در صحنه است و از قدس شریف دست نخواهد كشید.

در بخشی از پیام آمده است: هنوز دعای خمینی كبیر كه از خداوند منان مسألت می نمودند توفیق سفر به قدس شریف و اقامه نماز در آن را پیدا كنند، در گوشمان طنین انداز است، فرصت را مغتنم شمرده و از خدای بزرگ می‌خواهیم كه با فراهم آوردن این فرصت برای رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهور، رئیس مجلس و دیگر مسئولان جمهوری اسلامی ایران برای اقامه نماز در قدس آزاد شده و رها از لوث دشمن اسرائیلی، این آرزوی قلبی حضرت امام (ره) را تحقق ببخشد.

تشكیلات خودگران در كرانه باختری رود اردن مستقر و ریاست آن با محمود عباس است. این تشكیلات با عربستان سعودی روابط حسنه دارد.
در مقابل ، دولت حماس به رهبری اسماعیل هنیه در غزه مستقر و به ایران نزدیك است.

گفتنی است احمدی نژاد در سخنان خود اظهاركرده بود: آنها می خواهند با به رسمیت شناختن كشور مستقل فلسطین در یك محدوده ناچیز، موقعیت خود را تثبیت كنند و با بیان اینكه فلسطینی ها اكنون، تنها در 11 درصد سرزمین فلسطین به صورت ناپیوسته، ناهمگون و قطعه قطعه مستقر هستند، تصریح كرد: جالب این است كه اربابان رژیم صهیونیستی می‌گویند فلسطینی ها در این 11 درصد زمین، كشور فلسطین را تشكیل دهند ولی صهیونیست‌ها مخالف آن هستند و این 11 درصد را هم برای فلسطینی ها زیاد می دانند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
0
0
کجای این واکنش عجیبه ؟
نظرات بینندگان