arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۱ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۶

وحشت در فلوریدا در آستانه ورود طوفان «ایرما» / بیش از ۶ میلیون نفر خانه‌هایشان را ترک می‌کنند

در حالی که طوفان «ایرما» تا ساعاتی دیگر به فلوریدا می‌رسد، خروجی شهرهای این ایالت شاهد ترافیک سنگین خودروهایی است که در حال تخلیه ساکنان این شهرها هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی که طوفان «ایرما» تا ساعاتی دیگر به فلوریدا می‌رسد، خروجی شهرهای این ایالت شاهد ترافیک سنگین خودروهایی است که در حال تخلیه ساکنان این شهرها هستند.

به گزارش انتخاب، در حالی که طوفان بزرگ «ایرما» تا ساعاتی دیگر به فلوریدا می‌رسد، فرماندار این ایالت دستور داده 6.3 میلیون نفر از افرادی که در مسیر عبور این طوفان زندگی می‌کنند، خانه‌هایشان را تخلیه کنند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «ریک پری» فرماندار این ایالت پیش‌بینی کرده است که طوفان ایرما «فاجعه‌بارترین طوفان» تاریخ این ایالت باشد.

کارشناسان می‌گویند این طوفان که با سرعت  بیش از 300 کیلومتر در ساعت پیش می‌رود، ممکن است تا 200 میلیارد دلار خسارت بر جای بگذارد.

بنا بر اعلام مرکز طوفان ایالات متحده، انتظار می‌رود ایرما اواخر وقت شنبه و اوایل یکشنبه به فلوریدا برسد.

با نزدیک شدن این طوفان، ترافیک سنگینی در خروجی‌های شهرهای فلوریدا شکل گرفته و مردم در حال ترک خانه‌های خود هستند. خطوط هوایی مسافری و نیروی هوایی آمریکا هم در حال خارج کردن هواپیماهای خود از مسیر طوفان هستند.

«چاک واتسون» کارشناس حوادث طبیعی در مصاحبه با پایگاه «بلومبرگ» این طوفان را «کابوسی برای شرکت‌های بیمه» توصیف کرده است.

به نوشته بلومبرگ حدود 8.5 میلیون واحد مسکونی و اداری در معرض طوفان ایرما قرار دارند.

طوفان ایرما پیش از رسیدن به آمریکا، در دریای کارائیب چند جزیره را به شدت تخریب کرد. دولت فرانسه اعلام کرده در بخش فرانسوی جزیره «سنت مارتین» بیش از 95% ساختمان‌ها تخریب شده‌اند.

ایرما تاکنون دستکم 19 کشته بر جای گذاشته است. مقامات آمریکایی به اهالی فلوریدا هشدار داده‌اند که هیچ نقطه‌ای در مسیر طوفان امن نیست و همه باید به سرعت این مناطق را ترک کنند.

طوفان ایرما یک هفته پس از آن رخ می‌دهد که طوفان بزرگ «هاروی» در ایالت «تگزاس» آمریکا ده‌ها کشته و میلیاردها دلار خسارت بر جای گذاشت.
منبع: فارس
نظرات بینندگان