arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۷ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶

اهدای جوایز جشنواره فیلم ونیز/ یک فلسطینی بهترین بازیگر مرد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اهدای جوایز جشنواره فیلم ونیز/ یک فلسطینی بهترین بازیگر مرد شد 
هفتاد و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز در شمال ایتالیا پس از 10 روز فعالیت در میان تدابیر شدید امنیتی ، شامگاه شنبه پس از اهدای جوایز به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، جایزه شیر طلایی برای بهترین فیلم در بخش مسابقه 'ونیز 74' از سوی 'پائولو باراتا' رئیس جشنواره به فیلم 'شکل آب ' ساخته 'گولیئلمو دل تورو' کارگردان مکزیکی اهدا شد.
 
این فیلم در باره یک مخلوق شبیه به یک هیولا در دریاچه سیاه است که 'سلی هاوکینز' خجول را عاشق خود می کند، کسی که اقدام به نجات او از یک سرنوشت بی رحمانه می کند.
 
مجموعا 21 فیلم در بخش مسابقه 'ونیز 74 ' برای کسب جایزه شیر طلایی به رقابت با یکدیگر پرداختند.
 
همچنین جایزه شیر نقره ای برای بهترین کارگردانی نیز به 'زاویه لاگراند' فرانسوی برای فیلم 'تا زمان بازداشت' اهدا شد.
 
این در حالی که جایزه 'جام وولپی' برای بهترین بازیگر مرد به 'کامل البشا' فلسطینی در فیلم 'توهین' ساخته 'زیاد دوئیر' و جایزه 'جام وولپی' برای بهترین بازیگر زن نیز به 'شارلوت رامپلینگ' برای فیلم 'حنی' ساخته 'اندره ا پالائورو' کارگردان ایتالیایی اعطا شد.
 
جایزه 'بزرگ هیات داوری' نیز به فیلم 'Foxtrot ' ساخته 'ساموئل مائوز' و جایزه 'ویژه هیات داوری' نیز به فیلم ' Sweet country' ساخته 'وارویک تورنتون' استرالیایی اهدا شد.
 
این جشنواره که از روز 8 شهریور آغاز شده بود، شامل بخش مسابقه 'ونیز 74' ، بخش خارج از مسابقه، بخش 'افق ها' ، بخش سینما در باغ، بخش واقعیت مجازی ونیز'، ونیز کلاسیک و بخش 'اکران های ویژه' بود.
 
ایران با دو فیلم در این دور از جشنواره فیلم ونیز شرکت کرد. فیلم 'ناپدید شدن' ساخته علی عسگری و فیلم 'بدون تاریخ، بدون امضا' ساخته وحید جلیلوند، هر دو در بخش افق ها شرکت کردند. در این بخش که رخشان بنی ‌اعتماد نیز از جمله اعضای هیأت داورانِ بود، جایزه بهترین بازیگر مرد به 'نوید محمدزاده' و جایزه بهترین کارگردانی به 'وحید جلیلوند' برای فیلم 'بدون تاریخ، بدون امضا' اهدا شد.
نظرات بینندگان