arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶

حذف ۶۰۰ کد رشته دانشگاه آزاد/ احتمال تغییر روسای برخی دانشگاه‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حذف ۶۰۰ کد رشته دانشگاه آزاد/ احتمال تغییر روسای برخی دانشگاه‌ها 
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از حذف ۶۰۰ کدرشته دانشگاه آزاد خبر داد.

سیدضیاء هاشمی در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه با بررسی کیفیت رشته‌ محل‌های دانشگاه آزاد در وزارت علوم گفت: بررسی‌های وزارت علوم درخصوص کدرشته‌های دانشگاه آزاد به اتمام رسید و نتایج آن مشخص شده که منجر به اعلام نتیجه‌های دانشگاه آزاد شده است.

وی ادامه داد: براساس این بررسی‌ها، تعدادی از کدرشته‌های دانشگاه آزاد حذف شدند، تعدادی از آن کدرشته‌ها به صورت مشروط پذیرفته شده و تعدادی نیز مورد تایید وزارت علوم قرار گرفتند. نکته مهم این است که این موضوع با توافق مسئولان دانشگاه آزاد بوده و آنها این موضوع را پذیرفته‌اند.

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به این سوال که چه تعداد از کدرشته‌های دانشگاه آزاد توسط وزارت علوم مورد تایید قرار نگرفته و حذف شده است؟ اظهار داشت: حدود ۶۰۰ کدرشته حذف شده است که همه اینها براساس گفت‌وگوهای سازنده و مبتنی بر تفاهم انجام شده است.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا تغییراتی در سطوح عالی مدیریتی وزارت علوم و دانشگاه‌ها در این مدت خواهیم داشت؟ تصریح کرد: تعدادی از روسای دانشگاه‌ها که مدت احکام‌شان به پایان رسیده است، در رابطه با تمدید مسئولیت و ابقایشان اقداماتی انجام شده و برای دانشگاه‌هایی که قرار است؛ روسای آنها تغییر کند و رئیس جدید انتخاب شود، موضوع در دست بررسی است.

وی افزود: با این وجود، تا این لحظه مورد خاصی برای تغییر وجود ندارد.
نظرات بینندگان